آمادگی رقابت با بیمه‌های خارجی را داریم


مدیرعامل بیمه معلم گفت: با اجرایی شدن برجام شرایط برای ورود شرکت های بیمه خارجی به بازار ایران فراهم شده و هم اکنون آمادگی رقابت با بیمه های خارجی را داریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خلیج فارس، محمدابراهیم تحسیری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اجرایی شدن برجام امکان تعامل بین المللی شرکت های بیمه ایران را افزایش داده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از جهت‌گیری های اصلی تحریم ها به سمت صنعت بیمه و به خصوص بیمه دریایی بود، ایران با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله بیمه معلم، توانست، مشکلات این بخش را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی یکی از سهامداران بیمه معلم است، افزود: این تجربه سبب شد تا بخشی از توانمندی بیمه معلم فعال شود، به طوری که در حال حاضر می توان گفت آمادگی رقابت با بیمه های خارجی را داریم.

تحسیری عنوان کرد: بیمه معلم در حال حاضر در بین شرکت های بیمه ای جایگاه ششم را دارد که رسیدن به پنج بیمه اول کشور تا سال 1397 از هدف های اصلی این شرکت است که تحقق آن امکان پذیر و در دسترس است.

وی در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت های بخش خصوصی و سیاست های اقتصادی دولت انتظار می رود سهم بیمه خصوصی در صنعت بیمه کشور افزایش و سهم دولت به حداقل ممکن کاهش یابد.

مدیرعامل بیمه معلم با بیان اینکه اواخر دولت دهم حدود سه سال قبل این شرکت با 440 میلیارد ریال زیان انباشته مواجه بود، گفت: سال گذشته 300میلیارد ریال سود در ترازمالی بیمه معلم ثبت شد و انتظار می رود این سودآوری در سال جاری به بیش از 400 میلیارد ریال افزایش یابد.

تسحیری در پایان گفت: تا پایان دی ماه امسال بیش از یک میلیون و 536 هزار بیمه نامه در بیمه معلم صادر شده که پورتفوی (سبد سهام)آن بیش از 6 هزار میلیارد ریال است.

نایب رئیس هیات مدیره بیمه معلم نیز در ادامه این نشست افزایش پایه های بیمه ای و ایجاد تنوع در خدمات را از رویکردهای جدید بیمه معلم اعلام و گفت: هم اکنون سهم صنعت بیمه از تولید ناخالص ملی یک و نه دهم درصد است که با توجه به میانگین سهم شش درصدی این صنعت در تولید ناخالص ملی کشورهای مختلف ،لازم است سیاست های افزایش این سهم در اقتصاد کشور جدی گرفته شود.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه ادامه افزود: تنوع خدمات بیمه ای در دنیا به حدود 800 پایه رسیده که یکی از عوامل اصلی افزایش سه برابری سهم صنعت بیمه دنیا از تولید ناخالص ملی نسبت به ایران شده است.

وی با اشاره به اینکه بهبود خدمات فرهنگیان که یکی از دو سهامدار عمده بیمه معلم هستند از دیگر سیاست های این بیمه معلم است، اظهار کرد: در آینده نزدیک نتایج و آثار آن مشخص می شود.

حیدری کرد زنگنه در پایان گفت: بیمه معلم در هرمزگان با کسب 95امتیاز در شاخص های مختلفی مانند صدور بیمه نامه، پرداخت خسارت و وصول مطالبات در دسته های داخلی در رده استان های سبز قرار گرفته و رتبه اول بیمه معلم در سراسر کشور را کسب کرده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آمادگی صندوق تامین خسارت های بدنی در تقسیط بیمه شخص ثال