سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سخنان رییس دادگاه مطبوعات تهران که کاندیدای شیراز است/ من رای پرونده سعید مرتضوی را صادر نکرده ام


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : محمدرضا محمدی کشکولی کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی شیراز در نشستی مطبوعاتی گفت: در نظام اسلامی، قدرت ناشی از قدرت الهی است و به واسطه مردم و اراده مردم جریان پیدا می‌کند. رییس دادگاه مطبوعات تهران در ادامه با تأکید بر اهمیت رای مردم در جمهوری اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی نمود مردم سالاری دینی است و با رای مردم نمود پیدا می کند. کشکولی سپس با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس در سیره امام خمینی (ره) و جمله معروف امام درباره مجلس (مجلس در راس امور است) افزود: مقام معظم رهبری نیز پیرامون لزوم شرکت مردم در انتخابات جایگاه مجلس را بسیار مهم و والا تببین کردند.

این کاندیدای مجلس سپس اهمیت مجلس را در شأن قانون  گذاری آن خواند و افزود: مجلس می تواند در موضوعات و مباحث سیاسی، اجتماعی و اقتصادی قوانینی تصویب کند که در جهت استیفای حقوق عمومی مردم است.

کشکولی سپس با اشاره به ظرفیت اقتصادی، علمی و فرهنگی فارس و همچنین حضور مفاخری چون سعدی، حافظ، و ملاصدرا و... در شیراز افزود: با این ظرفیت های مادی و معنوی، فارس شایسته مدیریت بهتری در توسعه و رشد است.  این قاضی دادگستری در ادامه با تاکید بر ضرورت حضور حقوق دان ها در مجلس خاطر نشان کرد: باید راه را برای ورود و حضور حقوقدان ها در مجلس باز شود تا آنها با وضع قوانین تخصصی و احکام ثانویه قانون گذاری، گام های موثرتری در جهت بهبود وضع زندگی مردم بردارند. رییس شعب ۷۹ و نهم دادگاه کیفری تهران در ادامه افزود: معتقدم باید مجلسی کارآزموده و شایسته شکل گیرد و این مهم نیز با حضور اکثریت حقوقدان ها و سایر صنوف تخصصی محقق خواهد شد. به باور کشکولی مجلس کارآمد یکی از ارکان مهم توسعه جمهوری اسلامی ایران است.

وی سپس در خصوص قرار نگرفتن در لیست هیچ یک از جناح های سیاسی در شیراز گفت: قضات دادگستری به خاطر ممنوعیت از سوی دادگاه قضایی نمی توانند گروه سیاسی خاصی را حمایت کنند و باید اصل بی طرفی را رعایت شود. بر همین اساس وی حضور خود در رقابت انتخابات مجلس دهم را به صورت مستقل عنوان کرد و افزود: به عنوان یک اصولگرای مستقل در انتخابات شرکت کرده ام. این عضو هیات علمی دانشگاه سپس به فضای انتخاباتی کشور نیز اشاره کرد و افزود: بر این باورم که فضای انتخاباتی باید به سمت کارشناسی شدن پیش رود. این قاضی دادگستری سپس با اشاره به سابقه خود در بررسی پرونده های فساد مالی به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر صدور رای پرونده سعید مرتضوی (دادستان اسبق تهران) تاکید کرد: این موضوع کذب محض است و من رای پرونده سعید مرتضوی را صادر نکرده ام.

وی طرح چنین موضوعی را تخریب انتخاباتی در روزهای پایانی انتخابات خواند و افزود: شعبه صادر کننده رای ایشان، شعبه دیگری بوده است. در پایان محمدرضا کشکولی ضمن اعلام انصراف اسماعیل رحیمی به نفع خود، از انصراف کاندیدای دیگری به نفع خود برای انتخابات مجلس دهم خبر داد.

معاون اسبق اداری مالی سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس نیز که یکی از کاندیدای مستقل این دوره از انتخابات است، گفت: بمباران های شدید تبلیغاتی کاندیداها اجازه فکرکردن به مردم نمی دهد. سید طاهر موسوی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید به یکسری تعهدات پایبند باشند، افزود: طرح شفاف سازی در مجلس باید با نگاه مثبت دنبال شود. این کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز تصریح کرد: امروز مشکل مدیریتی در کشور بیشتر از مسائل مالی است و مفاسد اداری به امری عادی  تبدیل شده و قبح آن از بین رفته است. موسوی خاطر نشان کرد: به دلیل مفاسد اداری و اقتصادی میزان افسردگی در جامعه بالا رفته و مردم از نظر روحی و روانی دچار آسیب شده اند.

وی ارتقا موقعیت و پایگاه اجتماعی فرهنگیان، شناسایی کارآفرینان واقعی، بها دادن به آنها و جهاد مسکن سازی برای فرهنگیان را از جمله اهداف و برنامه های خود اعلام کرد.


ویدیو مرتبط :
ارسال بخش دوم پرونده سعید مرتضوی به دادگاه