سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



محکومیت شکارچیان غیرمجاز در گرگان به پرداخت جریمه نقدی


به گزارش شنبه ایرنا از محیط زیست گلستان احمد دباغیان اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان حین مأموریت در منطقه شکار ممنوع حوالی روستای 'چهارباغ'، یک شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند.
وی گفت: در بازرسی از این متخلف یک قبضه سلاح شکاری بدون مجوز به همراه پنج عدد فشنگ کشف و ضبط شد و با تنظیم صورتجلسه تخلف، این شکارچی غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی گردید.
وی افزود: قاضی شعبه 101 دادگاه کیفری دو گرگان نیز با توجه به محتویات پرونده و ماده 6 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات این متهم را به پرداخت مبلغ ده میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و همچنین ضبط اسلحه و مهمات مکشوفه به نفع وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح محکوم کرد.
مسئول روابط عمومی محیط زیست گلستان همچنین با اشاره به دستگیری یک شکارچی مرال در گرگان در سال 91 گفت: با گذشت سه سال و پیگیری های واحد حقوقی این اداره، قاضی شعبه دهم دادگاه حقوقی شهرستان با نگرش به جامع اوراق و محتویات پرونده، این متهم را به پرداخت مبلغ 32 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
دباغیان یادآور شد: مأموران حفاظت محیط زیست گرگان در بازرسی منزل این شکارچی غیرمجاز در سال 91، لاشه یک رأس مرال را که از حیوانات حمایت شده است کشف و ضبط کرده و متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده بود.
مرال یا گاو کوهی از بزرگترین انواع گوزن است.
مرال های بومی ایران از انواع بزرگ مرال محسوب می شوند که جنس نر آن ها به طور میانگین 250 کیلوگرم وزن و 140 سانتیمتر ارتفاع شانه دارند.
مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده هر گونه تخلف از قبیل شکار و صید غیرمجاز، آلودگی صنایع، آتش سوزی، تخریب منابع طبیعی، ویلاسازی، موارد را با شماره تلفن 01732545463 به اداره کل اطلاع دهند.
7331/6159

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پرداخت جریمه ی نقدی برای فعالیت های مذهبی در تاجیکستان