ترامپ: انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا برای تجارت با آمریکا به انتهای صف نخواهد رفت


به گزارش ایرنا، ترامپ در گفت وگو با این شبکه تلویزیونی گفت: من نمی خواهم بگویم که انگلیس به جلوی [صف] و یا جای دیگری خواهد رفت. من با همه عادلانه برخورد می کنم اما برای من فرقی نمی کند که انگلیس در اتحادیه اروپا بماند یا نماند.
وی تصریح کرد: اما این را می توانم بگویم که قطعا شما (انگلیس) در صورت برگزیت، در انتهای صف نخواهید بود.
این نامزدجنجالی ریاست جمهوری آمریکا همچنین گفت که اگر حق شرکت در همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را داشت، به خروج رای می داد.
وی افزود: 'من هیچ نظری ندارم؛ من یک سرمایه بزرگ در انگلیس دارم اما فکر می کنم که اگر یک انگلیسی بودم احتمالا ماندن در اتحادیه اروپا را نمی خواستم. من می خواستم که به همان سیستم سابق باز گردم. '
اظهارات دونالد ترامپ در حالی بیان می شود که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته میلادی در جریان سفرش به لندن گفت که از ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت می کند.
وی هشدار داد که اگر انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود، برای تجارت با آمریکا باید به انتهای صف برود، چون واشنگتن، انگلیس را به بازار بزرگتری چون اتحادیه اروپا ترجیح نمی دهد.
در همین حال 'نایجل فاراژ ' رهبر حزب ضد اروپایی و ضد مهاجر یوکیپ نیز در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: این سخنان نشان می دهد که او نمی خواهد در جریان درگیری های طرفین آسیب ببیند. پاسخ او بسیار دیپلماتیک است.
وی در پاسخ به این سووال که آیا از او به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا حمایت می کند یا نه گفت: 'من در این خصوص ملاحظاتی دارم اما بگذارید این طور بگویم: حتی اگر پول هم به من بدهید به هیلاری کلینتون رای نمی دهم. '
همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار است 23 ژوئن یعنی کمتر از شش هفته دیگر برگزار شود.
با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری این‌همه پرسی، مسئله ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا علاوه بر تشدید دامنه فعالیت هر دو جناح داخلی مخالف و موافق برگزیت در داخل این کشور، بیش‌ازپیش ابعاد فراملی یافته است و تاکنون نیز شماری زیادی از نهادهای اقتصادی و مالی ، سیاستمداران جهان خصوصاً رهبران اروپایی درارتباط با آن موضع گرفته‌اند.
کمپین ها و شخصیت های سیاسی انگلیس برای اولین بار از روز گذشته (شنبه) که به ' شنبه بزرگ' توصیف شده است، تبلیغات بسیار گسترده خود را در سطح خیابان های این کشور آغاز کردند.
دیوید کامرون با حضور در حوزه انتخابیه اش، طی مراسمی از پوستری رونمایی کرد که در آن تصویری از یک نامه با مضمون «خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 4هزار و 300 پوند به هر خانوار خسارت می رساند» نشان داده شده است.
وی در سخنانی در 'آکسفوردشایر ' در 'ونتی' گفت که در صورتی که مردم انگلیس رای به خروج از اتحادیه اروپا بدهند، به پایداری و پیشرفت کشورشان صدمه وارد خواهد شد.
کامرون افزود: من کاملا متقاعد شده ام که امنیت اقتصادی ما در صورت حضور در اتحادیه اروپای اصلاح شده بهتری تامین خواهد شد و درصورت خروج از آن در معرض خطرات جدی قرار خواهیم گرفت.
وی اضافه کرد: رای به خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی 23 ژوئن ، به معنای دادن رای به هزینه های بالاتر، فرصت های شغلی کمتر و رشد اقتصادی کمتر خواهد بود.
نخست وزیر انگلیس افزود: خروج از اتحادیه اروپا به طور بالقوه می تواند باعث رکود اقتصادی شود و این چیزی نیست که اقتصاد ما به آن نیاز داشته باشد.
اروپام**4**ن*1552

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
زمزمه های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا