سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توسعه روابط ایران و آفریقا در 60 موضوع اقتصادی


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه نشست اقتصادی تجاری ایران و کشور‌های آفریقایی، با اعلام این خبر اظهار کرد: برای برقراری ارتباطات اقتصادی و تجاری با کشور‌های آفریقایی برنامه‌هایی کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدتی برای توسعه روابط در حال تهیه است و بیش از 60 موضوع در این ارتباط پیگیری می‌شود.

وی افزود: بر اساس جمع بندی‌هایی انجام شده، برای روابط اقتصادی و تجاری با آفریقا در قالب کوتاه مدت 1 ساله،  میان مدت 2 تا 3 ساله و دراز مدت 4 تا 5 ساله برنامه ریزی کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:  سازمان توسعه تجارت برای پیگیری این مطالبات محوریت خواهد داشت اما سایر بخش ها از جمله بحش خصوصی نیز در این ارتباط باید همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد:  امیدواریم که حجم مبادلات خود را با این کشورها براساس اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران افزایش دهیم.

نعمت‌زاده تصریح کرد:  شرایط آفریقا با گذشته بسیار متفاوت شده است و شرایط خوبی برای همکاری وجود دارد و اکثر کشور‌های آنها رشد اقتصادی خوبی دارند.

وی افزود: امکان توسعه روابط دو یا چند جانبه برای همکاری های مشترک با کشور‌های آفریقایی وجود دارد که این امر آغازی برای حرکت هایی بعد در این کشور‌ها خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ظرفیت‌های توسعه صنعت بسته بندی در کشور، اظهار کرد:  بخش خصوصی برای توسعه صنایع بسته بندی در حال فعالیت است، اما این  صنعت، صنعت جدیدی در کشور‌ما به حساب نمی‌آید.

این مقام مسئول گفت:  بخش خصوصی ما برای توسعه برند سازی در کشور در حال فعالیت است که جز اهداف اقتصادی ما نیز  به حساب می‌آید.

وی یادآورشد: برای عرض اندام برند‌های ما باید فضای بین المللی باز شود که امیدواریم تا حضور خود را در این زمینه افزایش دهیم.

وزیر صنعت در پاسخ به اینکه آیا در شرایط بعد از اجرای برجام، صاردات فله ای کالا به پایان می رسد یا خیر؟ خشمگین شد و با صدای بلند، خطاب به یک خبرنگار گفت: «اگر شما فله ای صادر می کنید من خبر ندارم، آدم نباید بر علیه کشورش صحبت کند، شما هنوز جوانید، اگر کشور خودتان را مسخره کنید دنیا شما را مسخره می‌کند، عزت و احترام ملت ایران را حفظ کنید.»

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
توسعه روابط اقتصادی بین ایران و جمهوری چک