فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



امام جمعه شاهرود:جایگاه امدادهای غیبی در زندگی حضرت امام شاخص است


حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی شاهرودی روز یك شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به سالروز شكست حمله آمریكا در صحرای طبس ، گفت: یكی از صحنه های نمایش فدرت خداوند و امداد های غیبی در این حادثه به نمایش گذاشته شد.
وی با بیان اینكه باید قدردان این نعمت بسیار بزرگ باشیم، افزود: دست خداوند بالاتر از همه قدرت هاست و تا وقتی كه در اه او گام برداریم ، برخوردار از یاری دست غیب خداوند خواهیم بود كه این از سنت های خداوند است.
حجت الاسلام ترابی به روز كارگر و نیز روز معلم هم اشاره كرد و گفت: این دو قشر بسیار زحمتكش از اركان جامعه اسلامی ایران هستند و در طول سالیان دفاع مقدس و پس از آن وظایف خود را به نحو احسن انجام داده اند.
وی گفت: جامعه كارگری از اقشار بسیار زحمتكش جامعه بوده و با وجود مشكلات زیاد چرخ اقتصاد كشور را به گردش می آورند.
وی افزود: جامعه فرهنگی و بخصوص معلمان كشور وظیفه بسیار بزرگی برعهده دارندولذا همه مردم و مسئولان باید قدردان زحمات آنها باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود در مورد برگزاری یادواره مرحوم حجت الاسلام احمدی امام جمعه فقید بیارجمند هم گفت: از آنجا كه شان مرحوم احمدی بسیار بزرگ است ، برای برگزاری با شكوه یادواره آن مرحوم باید همه نهادهای مردمی و دستگاههای مسئول شهرستان پای كار باشند.
سید محمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود هم در این نشست به سفر ریاست جمهوری به استان سمنان اشاره كرد و گفت: مردم شاهرود دراستقبال از كاروان تدبیرو امید سنگ تمام گذاشتند.
وی افزود: بنابه آمار رسمی ،بالغ بر 10 هزار نفر از مردم شهرستان شاهرود برای استقبال از رئیس جمهوری به سمنان سفر كردند، ضمن اینكه گروههایی نیز بصورت جداگانه و شخصی به این كار اقدام نمودند.
فرماندار شاهرود برگزاری باشكوه اعتكاف را نیز یاد آور شد و گفت: تعداد شركت كنندگان دراعتكاف امسال در شاهرود ، نسبت به استان 6درصد و نسبت به آمار پارسال شهرستان ، 30 درصد افزایش نشان می دهد.
وی گفت: در سفر ریاست حمهوری 11 پروژه به بهره برداری رسید كه از این میان 4پروژه بزرگ در شاهرود قرار داشت.
وی از تخصیص 10هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی و 240هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در سفر ریاست جمهوری به استان سمنان خبر داد و گفت: از آنجا كه 37 درصد صنایع شهرستان شاهرود دچار ركود شده اند، با صرف بخش زیادی از این اعتبارات ، صنایع استان و شاهرود بار دیگر فعال خواهند شد.
جان محمد خوب پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود هم در مورد برگزاری گرامی داشت امام جمعه فقید بیارجمند گفت: قرار بود این یادواره سال گذشته برگزار شود كه بنابدلایلی به سال جدید موكول شد.
وی افزود: جلسات مقدماتی در شهر بیارجمند در این خصوص برگزار شده و كمیته هایی برای پیگیری تعییین شده اند.
وی ادامه داد: امكانات شهر بیارجمند تكاپوی جمعیتی كه در آیین گرامی داشت مرحوم احمدی شركت خواهند كرد را ندارد و لذا باید كمبودهایی پیش بینی شده از سوی شهرستان تامین شود.
حجت الاسلام حمید عبدالهیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود هم گفت: امسال 4339نفر در آئین اعتكاف شاهرود در 63 مسجد شهر و روستا شركت كردند.
وی افزود: از مجموع 11 هزار معتكف استان ، بیش از یك سوم آنها شاهرودی بودند.
عبدالهیان گفت: برای برگزار بهتر اعتكاف در سال جاری،43 تیم مبلغ و مبلغه با استفاده از بسته های فرهنگی وبرای بهره برداری معنوی بیشتر در میان معتكفین حاضر شدند.
سید حبیب الله میر ابوالحسنی مدیر آموزش و پرورش شاهرود هم با اشاره به روز معلم گفت: در شاهرود 2200نفر فرهنگی كار تدریس 27 هزار نفر دانش آموز را برعهده دارند.
وی ادامه داد: فرهنگیان سخت كوش شاهرود در هر شرایط و براساس برنامه ریزی وطایف خود را انجام می دهند.
وی از تشكیل 200 گروه برای حضور در مدارس و قدردانی از زحمات فرهنگیان خبرداد و گفت: جلسه مشترك شورای فرهنگ عمومی و شورای آموزش و پرورش در هفته گرامی داشت مقام معلم برگزار خواهد شد.
6167

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آیا امام عج و یارانش درعصر ظهور از امدادهای غیبی برخوردارند؟