سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار تهران: تعطیلی ادارات در مواقع بروز آلودگی هوا مستلزم اعلام وزارت بهداشت است


استاندار تهران: تعطیلی ادارات در مواقع بروز آلودگی هوا مستلزم اعلام وزارت بهداشت است

ایرنا/ استاندار تهران در خصوص امکان تعطیلی دستگاههای دولتی به دلیل افزایش آلودگی هوا گفت: اگر میزان شاخص کیفی الودگی هوا به 200 برسد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مرجع اصلی و قانونی، این وضعیت و تداوم آن را به استانداری اعلام کند، پس از هماهنگی با معاون اول رییس جمهوری برای تعطیلی ادارات و دستگاههای دولتی اقدام خواهد شد.

سید حسین هاشمی افزود: تنها مرجع قانونی و رسمی اعلام وضعیت خاص آلودگی هوا در راستای حفظ سلامت شهروندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی اظهار کرد: کمیته اضطرار آلودگی هوا براساس قانون برای تصمیم گیری در راستای کاهش میزان آلودگی هوا اختیاراتی دارد ، اما لازمه تعطیلی ادارات و دستگاههای دولتی در مواقع تشدید میزان آلودگی هوا، اعلام وزارت بهداشت در خصوص شرایط ناسالم هوا است.
استاندار تهران با بیان اینکه شاخص آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر کمتر از 150 و در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس قرار داشت تصریح کرد: بعید است شاخص آلودگی هوای پایتخت به مرز 200 برسد.
شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.
بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
بالا بودن آلودگی هوای پایتخت در هفته جاری موجب شد تا کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران تصمیم به تعطیلی سه روزه مدارس پایتخت در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه این هفته بگیرد ضمن اینکه صدور مجوز ورود به محدوده طرح زوج و فرد نیز به منظور کاهش آلودگی هوا تا پایان هفته جاری ممنوع شد.
درهمین ارتباط اداره کل هواشناسی استان تهران امروز(جمعه) با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: پایداری شرایط جوی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده موجب تراکم آلاینده های جوی و افزایش میزان ذرات معلق در هوا و در نتیجه کاهش شاخص کیفیت هوای پایتخت خواهد شد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
در مواقع آلودگی هوا چه باید کرد