سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رژیم صهیونیستی از پخش اذان در مسجد ابراهیمی الخلیل جلوگیری می کند


به گزارش پایگاه اخبارفلسطین، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین اعلام کرد که رفتار صهیونیست ها با این مسجد با اصول همه ادیان آسمانی و معاهده های بین المللی درتعارض است.
رژیم صهیونیستی در ماه گذشته میلادی (نوامبر) 46 بار و از ابتدای سال جاری 575 بار از پخش اذان در مسجد ابراهیمی جلوگیری کردند.
وزارت اوقاف فلسطین دربیانیه ای اضافه کرد: بهانه مسوولان اسراییلی برای جلوگیری از پخش اذان در این مسجد، اذیت شدن شهرک نشینیان از صدای اذان است.
دربیانیه وزارت اوقاف و اموردینی فلسطین آمده است که اشغالگران به صورت روزانه برای خاموش کردن صدای اذان مسجد ابراهیمی تلاش می کنند.
براساس این گزارش، اشغالگران صهیونیست فقط به جلوگیری از پخش اذان در مسجد ابراهیمی اکتفا نکرده بلکه بارها ستون های فلزی را در مقابل راه پله های بیرونی مسجد نصب کرده اند.
شهرک نشینان از طریق برگزاری جشن های پر سر و صدا، بستن مسجد به روی نمازگزاران و گشودن آن بر شهرک نشینان و محاصره مسجد با نرده های فلزی به آزار و اذیت فلسطینیان می پردازند.
وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین نسبت به ادامه این توطئه ها هشدارداد و خواستار پایان دادن به این تجاوزها شد.
مسجد یا حرم ابراهیمی در بخش قدیمی شهر الخلیل در کرانه باختری قراردارد و بنای آن شبیه مسجدالاقصی است و با دیوارهایی از سنگ های بزرگ که طول برخی از آن ها به هفت متر می رسد ساخته شده است.
اهمیت و تقدس این مسجد به دلیل احداث آن بر تپه ای است که گفته می شود محل دفن حضرت ابراهیم (ع) و ساره (س) و دو فرزند آن ها اسحاق و یعقوب (ع) وبرخی دیگر از انبیایی الهی است.
شبک**6116 **1917

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تصاویری که رژیم صهیونیستی از پخش آن شرم داشت