علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



کسب درآمد 3.5 میلیاردی توسط شرکت‌های دانش‌ بنیان دانشگاه فردوسی


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.18 - 17:46

کسب درآمد 3.5 میلیاردی توسط شرکت‌های دانش‌ بنیان دانشگاه فردوسی

تی نیوز/ شرکت‌های دانش‌ بنیان دانشگاه فردوسی توانستند در مدت یک سال 3.5 میلیارد ریال درآمد کسب کنند.
 10 شرکت برتر دانش‌ بنیان دانشگاه فردوسی با ایجاد اشتغال برای 110 نفر از فارغ‌التحصیلان توانستند در مدت یک سال درآمد 3.5 میلیارد ریالی برای دانشگاه به دست آورند.
این 10 شرکت برتر که دانشجویان دانشکده‌های فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم پایه و دامپزشکی در آن فعالیت می‌کنند در زمینه‌های متالوژی، مواد، نفت، گاز، برق و مکانیک، برق و مخابرات، برق قدرت، مهندسی کامپیوتر، برق، مکانیک، فیزیک نجوم و دامپزشکی به تولید محصول پرداخته‌اند.
شرکت نهامین‌پردازان آسیا با ایده محوری نرم‌افزارهای پردازش تصویر ساختار مواد، شرکت پایافناوران فردوسی با ایده محوری طراحی و ساخت تجهیزات خاص صنعتی و پزشکی کشور، شرکت تجهیزات ابزار آما با ایده محوری تولید تجهیزات آزمایشگاهی و آموزشی، شرکت سولارباد انرژی با ایده محوری طراحی و ساخت تعقیب‌کننده خورشیدی و شرکت توسعه سامانه رایانه‌ای سماتوس با ایده معنا بخشی به اطلاعات سازمانی و سیستم‌های مدیریت اطلاعات از جمله شرکت‌های این مراکز رشد هستند.
همچنین شرکت پژوهشکده هوا و خورشید با ایده طراحی و ساخت توربین بادی عمود محور، شرکت کهکشان آریایی با ایده طراحی و ساخت ماشین‌آلات بازیافت پلیمر، شرکت نوین کشت اسپادانا با ایده تولید و ارائه دانش فنی لازم جهت فرموله کردن داروهای گیاهی و شرکت انگاره فیزیک توس با ایده محوری تولید المان‌های فیزیکی و نجومی و شبیه‌سازی نمونه‌های آموزشی و شرکت دنازیست آسیا با ایده تولید معرف و کیت‌های مورد استفاده در بیولوژی مولکولی از دیگر شرکت‌های برتر دانش‌بنیان دانشگاه فردوسی هستند.
سامانه تفسیر و شناسایی عیوب فیلم‌های رادیوگرافی جوش، سامانه اندازه‌گیری بلادرنگ حجم سوخت، آموزنده آزمایشگاه برق، سیستم فتوولتایی کارخانه تولیدی اولین اینورتر خورشیدی متصل به شبکه، طراحی نرم‌افزارهای تحت وب، ساخت توربین بادی سه کیلووات عمودمحور، طراحی و ساخت خردکن ضایعات پلیمری، تولید انواع گیاهان دارویی و صادرات، دستگاه تصویرساز کروی افلاک نما و تجهیزات آزمایشگاهی فیزیک و تولید کیت استخراج DNA پلاسمیدی بخشی از محصولات تولید شده این شرکت‌های دانش‌بنیان است.
دانشگاه فردوسی دارای دو مرکز رشد واحدهای فناور است که در مرکز رشد جامع، 78 شرکت فناور و در مرکز رشد علوم انسانی، 20 شرکت فناور در حال فعالیت هستند و تاکنون 10 شرکت موفق به اخذ عنوان دانش‌بنیان شده‌اند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
مدرسه کسب و کار فردوسی-دانشگاه فردوسی مشهد