سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



علی مطهری در دادگاه به متهمان چه گفت؟


ایرنا/ مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع علی مطهری نماینده مجلس اعلام کرد: در چهارمین نشست دادگاه رسیدگی به اتهامات مهاجمان به علی مطهری ختم رسیدگی اعلام شد و متهمان در مواجهه با آقای مطهری از وی عذرخواهی کردند.

ترک همدانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایرنا اظهار داشت : در این نشست آقای مطهری حضور داشت و تمام متهمان تفهیم اتهام شدند .

وی در باره نتیجه دادگاه اظهار داشت : طرفین پرونده لایحه دفاعی خود را تقدیم دادگاه می کنند و دادگاه پس از یکماه رای خود را صادر خواهد کرد .

به گفته ترک همدانی در حین رسیدگی به اتهامات با تقاضای معاون دادستان و وکیل متهمین،تنفس اعلام شد و برای صلح و سازش هم تقاضاهایی داده شد و متهمین در مواجهه با آقای مطهری از این نماینده مجلس عذرخواهی کردند .

وی به نقل از موکلش گفت : آقای مطهری خطاب به متهمین بیان داشت که شما فرزندان انقلاب و فرزندان این مرز و بوم هستید و من با شما خصومت شخصی ندارم اما اینجا جرم جنبه عمومی دارد و می بایست مشخص شود آمرین و دستوردهندگان چه کسانی هستند و امید داریم بعد از رسیدگی به اتهامات این پرونده ختم به خیر شود .

وی روند رسیدگی به اتهامات متهمین را مثبت ارزیابی کرد و گفت : دستگاه قضایی استان فارس در رسیدگی به این پرونده روسپید بیرون آمد.سه جلسه قبلی دادگاه متهمان حمله به علی مطهری نماینده مجلس به ترتیب سیزدهم مرداد، بیست و ششم مرداد و پانزدهم مهر 94 در شیراز به صورت غیر علنی برگزار شد که در این سه جلسه، خود او حضور نداشت.

پیشتر گفته شد پرونده رسیدگی به اتهامات مهاجمین به خودروعلی مطهری 11 متهم دارد که از بین این افراد هشت نفر به صورت مستقیم به این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی حمله کردند و سه نفر از متهمان نیز از مسوولان دانشگاه شیراز هستند.

گویا مسوولان دانشگاه شیراز متهم هستند که به رغم توصیه شورای تامین استان فارس، مطهری را از حضوردر دانشگاه و ایراد سخنرانی بازنداشتند.
علی مطهری ساعت 16 روز دوشنبه 18 اسفند 93 وارد فرودگاه شیراز شد و قرار بود ساعت 30 : 18 دقیقه همان روز در سالن حکمت دانشگاه شیراز سخنرانی کند.

بنا به گزارش رسانه ها، تعدادی از افراد که موتورهای سنگین به همراه و نقاب بر چهره داشتند در میدان گل سرخ که در خروجی بلوار فرودگاه قرار دارد به دور خودرو حامل مطهری حلقه زدند و جلوی حرکت او را گرفتند و شیشه های خودرو را شکستند. پس از حمله موتورسواران به خودرو مطهری ، این وسیله نقلیه به کلانتری مستقر در مسیر فرودگاه شیراز منتقل شد.

این نماینده مجلس که به دعوت تشکل دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز برای سخنرانی در این دانشگاه به شیراز رفته بود، تا چند ساعت همچنان برای ایراد سخنرانی اصرار داشت. مطهری از حدود ساعت چهار بعدازظهر که وارد شیراز شد تا حدود ساعت 30 : 19 شب برای حفظ امنیت در کلانتری حضور داشت ولی با لغو برنامه سخنرانی او، این نماینده مجلس به فرودگاه شیراز منتقل شد و در ساعت 9 شب به تهران بازگشت.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
غش کردن یکی از متهمان در دادگاه بدهکار نفتی