تیونینگ/ تبدیل «پریوس» آرام به یک مهاجم


تیونینگ/ تبدیل «پریوس» آرام به یک مهاجمپدال/ قبل از یک قضاوت سریع در مورد این مدل تیونینگ، باید به این نکته اشاره کنیم که در هیچ‌ متن و قانونی نوشته نشده که تویوتا پریوس نمی‌تواند یک خودروی «کول» باشد. البته مدل عجیب و غریب تویوتا به نظر می‌رسد که جمعیت زیادی در خیابان‌ها داشته باشد، ولی مطمئناً پس از اضافه شدن برخی لوازم افترمارکت، شرایط خاص و آراسته‌ای پیدا می‌کند. حتی تویوتا نیز از این موضوع به خوبی آگاه است و به همین دلیل، این خودروساز ژاپنی کاتالوگی با عنوان کیت توسعه TRD مخصوص پریوس ارائه کرده است.

البته قبلاً تیونری مانند «مودلیستا» نیز برای جذابیت بیشتر این مدل هیبرید تلاش کرده، ولی اصلاحات ظاهری «کول»، اقدامی ویژه در مقابل خسته‌کننده بودن پریوس هستند. کیت بدنه «کول» برای پریوس، شامل سپرهای جدید در جلو و عقب (همراه با اپرون)، لبه محافظ کناری بدنه و یک دیفیوزر می‌شوند. این پریوس، در واقع، نمونه‌ای عینی از فرهنگ تیونینگ ویژه ژاپنی موسوم به «VIP استایل» است که نقاط برجسته‌ای چون کاهش ارتفاع سیستم تعلیق، قامت تهاجمی و چرخ‌های بزرگ افترمارکت در آن به چشم می‌خورند.
در همین حال، دیفیوزر عقب، پنهان‌کننده یک سیستم پیچیده اگزوز را با چهار خروجی است؛ چیزی که در کنار بال «سوان‌چک GT» شخصیتی اسپورتی برای پریوس ایجاد کرده است. البته در مورد تغییرات در پیشرانه هیبریدی با موتور ۱/۸ لیتری اطلاعات خاصی در دست نیست، ولی با این حال، توجه «کول» به جزئیات در این نسخه تیونینگ از پریوس واقعاً‌ جالب‌توجه است.


منبع: پدال


ویدیو مرتبط :
عجایب هفتگانه دنیا!!!!!!تبدیل شدن انسان به سگ آرام