سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدارس نوساز تا یکسال «گارانتی» دارند/ افزایش سرانه فضای آموزشی مسقف در مدارس دخترانه


مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا نگهداری مدارس به عهده پیمانکاران است؟»، اظهار داشت: هزینه‌های رفع عیوب ساخت ساخت مدارس تا یکسال به عهده پیمانکاران یا همان سازندگان مدارس است.

وی افزود: این موضوع قبلاً هم وجود داشت و قانون بود؛ مقرر شده بود تا یکسال هر پروژه‌ای توسط پیمانکاران ساخته می‌شود به مدت یکسال گارانتی شود.

رئیسی با اشاره به زیر نظام، فضا و تجهیزات که در شورای عالی آموزش و پرورش در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: موضوع زیر نظام فضا و تجهیزات در جلسه کامل شورای عالی مطرح شد و تاکنون 85 درصد وظایفی که باید تا سال 1404 به اجرا برسد، تصویب شد.

وی افزود: 15 درصد از مرحله تصویب این زیر نظام در شورای عالی آموزش و پرورش باقی مانده است و مدارس جدید ساز مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود و مدارسی که در گذشته ساخته شده و امکان متناسب سازی آن با الزامات سند تحول وجود داشته باشد، متناسب سازی خواهد شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مهمترین مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در صورت تصویب نهایی، افزایش سرانه ورزشی در مدارس خواهد بود، گفت: مطابق این مصوبه، فضای آموزشی مسقف به خصوص در مدارس دخترانه افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بخشی از موارد مربوط به تعداد طبقات، ابعاد کلاس‌ها و فضاهای در نظر گرفته شده در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است و منتظر تصویب نهایی هستیم تا تکلیف طراحان و مجریان فضاهای آموزشی مشخص شود.

رئیسی با بیان اینکه 50 جلد تحقیق پشتوانه برنامه و زیر نظام فضا و تجهیزات است، اظهار کرد: ساخت کارگاه، آزمایشگاه، سالن اجتماعات و نمازخانه در مدارس کاملاً با برنامه درسی ملی منطبق خواهد بود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مدارس دخترانه را یک ربع زودتر تعطیل کنید.