سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کبوتر؛ پرنده محبوب و دوست‌داشتنی مردم کشمیر+تصاویر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کشمیر،مردم شبه‌قاره هند به ویژه کشمیر ایام فراغت خود را به نگهداری از کبوتران نامه‌بر و تزئینی همچنین شرکت دادن این حیوانات در مسابقات مختلف صرف می‌کنند.

بعد از تقسیم هند به کشورهای مختلف از جمله پاکستان این فرهنگ کمرنگ‌تر شد اما از بین نرفت.

بیشتر مردمی که از هند به پاکستان مهاجرت کرده بودند سعی می‌کردند با اقوام خود، در آن طرف مرز ارتباط برقرار کنند اما اوضاع طوری بود که نمی‌توانستند با آشنایان خود ارتباط برقرار کنند.

مهاجرین حیوانات مورد علاقه خود را با خود همراه آورده بودند اما هیچیک از این حیوانات قادر نبودند به سرعت خود را به آن طرف مرز برسانند و نقش پیام‌رسان را بازی کنند به جز کبوتر که از این قاعده مستثنی بود و به همین علت استفاده از کبوتر برای پیام‌رسانی به عنوان سریعترین و با صرفه ترین راه برقراری ارتباط بین مردم هند و پاکستان متداول شد که با توجه به اختلاف هند و پاکستان این روند همچنان ادامه دارد.

از بین پرندگان مردم کشمیر علاقه زیادی به نگهداری کبوتر دارند و بازارهای محلی این منطقه که برای فروش انواع کبوتران تیز‌پرواز و تزئینی برپا می‌شود همیشه از استقبال خوب مردم برخوردار بوده است.

کبوتر جایگاه ویژه‌ای بین مردم کشمیر دارد و مانند یکی از اعضای خانواده آنها محسوب می‌شود این پرنده نه تنها یه عنوان سرگرمی استفاده می شود بلکه نقش پیام‌رسان بین مناطق مختلف و دو طرف مرز هند و پاکستان را بازی می‌کند.

در تصاویر زیر بخشی از بازارهای محلی خرید و فروش کبوتر در کشمیر را مشاهده می‌کنید.

http://fna.ir/S850HY


ویدیو مرتبط :
ویدیوی قدیمیه دوست داشتنی و محبوب اکثریت