سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برخورد جدی با فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر در فضاهای مجازی


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری عصر امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در زمینه مبارزه با موادمخدر و دستگیری‌های صورت گرفته شاهد پایین آمدن سن اعتیاد هستیم، اظهار داشت: با وجود اینکه در چند دهه گذشته مبارزه با مواد مخدر در کشور صورت گرفته اما در این میان هجمه دشمن زیاد بوده و در کنار این مسئله نقاط ضعف مقابله با مواد مخدر نیز رفع نشده است.

وی بیان کرد: مسئولان آموزش و پرورش کشور اذعان دارند که ورود مواد مخدر به مدارس صورت گرفته و خوشبختانه در این میان سهم مدارس استان کم است و وضعیت بهتری به نسبت سایر استان‌ها داریم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: جرایم خشنی مانند قتل و سرقت در موارد بسیاری با مواد مخدر در ارتباط است و در سابقه اکثر مجرمان اعتیاد به مواد مخدر دیده می‌شود.

مظفری با اشاره به اهمیت فضاهای مجازی تاکید کرد: فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر در فضاهای مجازی از طریق برخی فروشگاه‌های اینترنتی صورت می‌گیرد که در این رابطه برخورد جدی صورت می‌گیرد و در گام اول نیز بانک‌ها را موظف کردیم تا به این فروشندگان درگاه اینترنتی ندهد.

وی یادآور شد: در زمینه فضاهای مجازی نظارت بیشتری مورد انتظار است و برنامه‌های مختلفی در این زمینه مورد توجه داریم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در قوانین مبارزه با مواد مخدر و رسیدگی به جرائم تاکید خاصی بر تسریع در صدور حکم صورت می‌گیرد، گفت: در آیین دادرسی جدید قوانین مبارزه با مواد مخدر قابل تجدیدنظر هست و قانون برخورد و رسیدگی به جرائم مواد مخدر مطرح است.

وی تاکید کرد: برخورد قاطع با مواد مخدر باید صورت گیرد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز بر جدیت در برخورد با مواد مخدر و انتقال نظریات برخورد شدیدتر با مواد مخدر ضروری خواهد بود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: برخورد جدی و قاطعانه با مواد مخدر ضروری است و در صورت کوتاهی در این زمینه شاهد تبعات منفی گسترده در جامعه خواهیم بود.

مظفری در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت پیشگیری در مورد موادمخدر گفت: در دادگستری آذربایجان‌شرقی 8 طرح مهم در زمینه پیشگیری در حال انجام است و در این مورد باید به صورت علمی و کارشناسی شده اقدام کنیم و راهکارهای علمی و فرهنگی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در آذربایجان‌شرقی با کارهای انجام یافته دیگر معتاد متجاهر وجود ندارد و این دغدغه مهم بر طرف شده که دیگر معتاد متجاهر در معابر نداریم و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مسئولان انتظامی در این زمینه همراهی داشته‌اند و ما نیز آمادگی کامل داریم تا مباحث قانونی در مورد مواد مخدر را در مدارس و دانشگاه‌ها مطرح کنیم.

انتهای پیام/60001/ل30/

http://fna.ir/W866CZ


ویدیو مرتبط :
خرید و فروش مواد مخدر