سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



۳ نکته فوری، برای کتاب‌خوانی راحت‌تر و مفیدتر


بادبادک/ موفق‌ترین، و حتی پولدارترین آدم‌های دنیا، حتما وقتی از روز را به خواندن،‌مطالعه، تحقیق و مانند آن اختصاص می‌دهند. این کار باعث می‌شود آن‌ها در موفق‌بودن، خلاق بودن و توانایی مدیریت رشد کنند.

مهم نیست حتما کتاب داستان بخوانید، کتاب را به عنوان یک رسانه انتقال دانش ببینید، حتی اگر مثلا آن دانش درباره طرز کوبیدن میخ بدون زور زدن به دیوار باشد یا یادگیری یک غذای تازه.
نخستین راهنمایی برای کتاب‌خواندن است که به یک «نویز سفید» گوش دهید. مثلا می‌توانید در شلوغی‌‌ها و ازدحام، یک هدفون خالی که هیچ موسیقی خاصی پخش نمی‌کند به گوش بزنید. امتحان کنید و نتیجه تجربی چیزی را ببینید که علم مدعی است از ۳۰ تا ۲۰۰ درصد، باعث تمرکز بهتر می‌شود.

راه دیگر این است که اگر حوصله مطالعه کتاب از روی کاغذ و یا کتاب‌خوان‌ها را ندارید، از کتاب‌های صوتی استفاده کنید. این روزها در ایران هم سایت‌هایی وجود دارند که کتاب‌صوتی فارسی در اختیار ما می‌گذارند. استفاده از آن‌‌ها می‌تواند ما را بدون خسته شدن چشم، به دانش آن کتاب مجهز کند.

سومین و آخرین پیشنهاد این مطلب بادبادک این است که ژانر مطالعه خود را تغییر دهید. همان‌طور که اخبار دیدن، هر روز و هر روز خسته کننده است و سریال دیدن ممتد هم اگر باشد دیگر بدتر، مطالعه در یک ژانر خاص هم می‌تواند کسل کننده باشد تا جایی که برای مدتی قید کتاب‌خواندن را بزنیم.
بین ژانرهای مختلف، مسابقه برگزار کنید و ببینید کدام کتاب‌ها بیشتر برایتان دلبری می‌کند. آن را انتخاب کرده و عاشقانه مشغول مطالعه‌اش شوید.


ویدیو مرتبط :
پویش کتاب خوانی کتاب و زندگی با محوریت کتاب دخیل عشق