اختصاص 20 هکتار از اراضی شهرک منظریه شهرکرد به کاشت گل محمدی


شهردار شهرکرد گفت: به‌مناسبت هفته درختکاری به‌منظور توسعه فضای سبز بیش از 20 هکتار از اراضی و دامنه‌های کوه حد فاصل منظریه - میرآباد این شهر به کاشت گل محمدی اختصاص یافت.

«نورالله غلامیان دهکردی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه چهارمحال و بختیاری - اظهار کرد: در این طرح که هم‌زمان با هفته درختکاری برگزار شد، 100 اصله بوته گل محمدی به‌صورت نمادین و با همت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شهرکرد کاشته شد.

وی افزود: با اجرای این طرح می‌توان زمینه جذب گردشگران در فصل برداشت گل محمدی و گلابگیری در بام ایران را فراهم کرد.

غلامیان دهکردی گفت: شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری به‌لحاظ شرایط آب و هوایی هم‌چنین ارتفاع از سطح دریا، مکان مناسبی برای توسعه کشت گل‌محمدی و گیاهان دارویی است.

شهردار شهرکرد تحویل حدود 320 هکتار از اراضی با کاربری فضای سبز که در صورت تأمین منابع آبی از اعتبارات استانی پیشرفت قابل توجهی در حوزه فضای سبز رخ می‌دهد را از اقدامات پیش رو در راستای افزایش فضای سبز در این شهر عنوان کرد.

غلامیان دهکردی در ادامه افزود: اجرای فضای سبز پروژه خیابان کاشانی جدید، گل‌کاری میادین، گلدان‌های قوسی و درختی، رنگ‌آمیزی میادین و راه‌اندازی آب نماها، تعمیر، اصلاح و ترمیم ابنیه‌های میادین قدس، بوعلی سینا،12 محرم، فردوسی و معلم، نوسازی سیستم روشنایی پارک لاله - بلوار توسلی، میدان قدس، میدان آیت‌الله دهکردی، مبلمان شهری و دیگر برنامه‌ها را از اقدامات در دست اجرای فضای سبز شهری به‌مناسبت سال جدید عنوان کرد.

به گفته وی، فضای سبز شهری بخشی از فضاهای باز شهر بوده که در عرصه‌های طبیعی یا مصنوعی آن تحت استقرار درختان، گل‌ها، چمن و سایر گیاهان است که براساس نظارت و مدیریت انسان با در نظر گرفتن ضوابط، قوانین و تخصص‌های مرتبط با آن بهبود شرایط زیستی، زیستگاهی و رفاهی شهروندان حفظ و نگهداری می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تخریب ۱۱ هکتار از اراضی غیرقانونی کن و سولقان