سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابتکار جوانترین برنده جایزه نوبل برای کمک به آوارگان سوریه


ابتکار جوانترین برنده جایزه نوبل برای کمک به آوارگان سوریهایرنا/ 'ملاله یوسف زی' دختر پاکستانی که سال گذشته و در سن 17 سالگی با تصاحب جایزه صلح نوبل، جوانترین برنده این جایزه بین المللی شناخته می شود، قصد دارد از فرصت 'کنفرانس بین المللی کمک کنندگان به سوریه' که به زودی در لندن برگزار خواهد شد، برای حمایت مالی از برنامه های آموزشی برای کودکان آواره سوریه استفاده کند.

قرار است سران و مقام های عالی برخی کشورها روز پنجشنبه جاری در کنفرانس یاد شده حضور یابند. این کنفرانس باهدف تامین کمک های مالی برای کمک به کاهش بحران های انسانی ناشی از جنگ سوریه برگزار می شود.
طبق گزارشی که یک موسسه فعال در زمینه جمع آوری کمک های مالی برای آموزش کودکان نیازمند معروف به 'صندوق ملاله' منتشر کرده، حدود 700 هزار کودک سوری در اردوگاه های آوارگان در کشورهای اردن، لبنان و دیگر کشورهای خاورمیانه از نعمت رفتن به مدرسه محروم مانده اند.
ملاله یوسف زی، دختر 18 ساله پاکستانی که از زمان مجروح شدن در حمله طالبان در شهر سوات در شمال غرب پاکستان، در لندن زندگی می کند، در زمینه های فرهنگی و کمک به فراهم کردن زمینه آموزش به کودکان خانواده های فقیر و کم درآمد از جمله در پاکستان فعالیت می کند. او هنگامی که 14 ساله بود، از ناحیه سر مورد اصابت گلوله از سوی طالبانی ها قرار گرفت و پس از گذراندن دوره درمان در یکی از بیمارستان های نگلیس، دیگر به کشورش بازنگشت و خانواده او هم اکنون در انگلیس اقامت دارند.
ملاله هم قرار است یکی از شرکت کنندگان کنفرانس لندن باشد. یک دختر نوجوان سوری هم به شکل نمادین همراه ملاله در این کنفرانس حضور می یابد و قرار است سخنانی را در این نشست مطرح کند.
ملاله یوسف زی اگرچه رنج زیادی بخاطر حمله طالبان به وی متحمل شد حتی تا مرز مرگ پیش رفت، اما حالا که او کاملا بهبود یافته، مردم پاکستان از او انتظار دارند به کشورش بازگردد و تلاش های انسان دوستانه را در پاکستان در کنار مردم این کشور انجام دهد.
برخی منتقدان او در پاکستان معتقدند که دولت انگلیس برای تبلیغ سیاست های خود و برای ارائه چهره ای انسان دوستانه از خود، به ملاله و خانواده او اقامت داده و اقدامات ملاله، در واقع نوعی کار تبلیغاتی به نفع دولت انگلیس محسوب می شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
چرا تونس برنده جایزه صلح نوبل شد