سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آماری تازه از جریمه زنان در فرانسه به خاطر حجاب


آماری تازه از جریمه زنان در فرانسه به خاطر حجابفارس/ وزارت کشور فرانسه طی آماری از اعمال بیش از 1500 مورد جریمه در ارتباط با قانون ممنوعیت استفاده از روبنده برای زنان در فرانسه طی 5 سال گذشته خبر داد.

بنابر اعلام وزارت کشور فرانسه، از زمان اجرای قانون ممنوعیت استفاده از پوشش روبنده (برقع) برای زنان در فرانسه تاکنون بیش از 1500 مورد جریمه از سوی نیروهای امنیتی علیه این افراد اعمال شده است.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، طبق آمار منتشره از سوی وزارت کشور فرانسه، به رغم تداوم اعمال جریمه علیه استفاده کنندگان از پوشش روبنده در فرانسه تا سال 2014، میزان این جریمه‌ها در سال 2015 شاهد کاهش قابل توجه 44 درصدی بوده است.

طبق این آمار، از پنج سال پیش تاکنون یعنی از زمان اجرایی شدن قانون ممنوعیت روبنده در فرانسه، مجموعا 1569 مورد جریمه در این رابطه اعمال شده که 234 مورد آن در سال 2011، 332 مورد در سال 2012، 383 مورد در سال 2013، 397 مورد در سال 2014 و 223 مورد در سال 2015 صورت گرفته که 75 درصد این جریمه‌ها به چهار منطقه «ایل دو فرانس»، «نورپادوکاله»، «آلپ کوت دازور» و «رون آلپ» مربوط می‌شود.

بر اساس این گزارش، قانون ممنوعیت استفاده زنان از روبنده در فرانسه در 11 اکتبر سال 2010 و در دوران ریاست جمهوری «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور وقت فرانسه به تصویب رسید و شش ماه بعد یعنی در 11 آوریل 2011 به مرحله اجرا درآمد و پس از آن نیز دادگاه حقوق‌بشر اروپا این قانون را تأیید و اعلام کرد که این امر حقوق افراد را نقض نمی‌کند و هدفی قانونی را دنبال می‌کند.

بر اساس این قانون، هر زنی که با پوشش روبنده در اماکن عمومی فرانسه تردد کند، به 150 یورو جریمه نقدی محکوم خواهد شد و در صورت سرپیچی از وی خواسته می‌شود تا به عنوان مجازات در خدمات عمومی کاری انجام دهد.

فرانسه نخستین کشور اروپایی است که قانون ممنوعیت پوشش روبنده در آن اجرایی می‌شود، حال آنکه این کشور به اصطلاح به آزادی گسترده معروف است.

فرانسه تنها کشور اتحادیه اروپاست که در سال 2004 داشتن حجاب در مدارس را ممنوع اعلام کرد.

مسلمانان فرانسه بزرگترین جمعیت مسلمانان اروپا را تشکیل می‌دهد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
جیق زدن به خاطر جریمه