سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سالک: رؤسای برخی دانشگاه‌ها کنسرت و اردوی مختلط را عادی می‌دانند


سالک: رؤسای برخی دانشگاه‌ها کنسرت و اردوی مختلط را عادی می‌دانندفارس/ نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از رؤسای دانشگاه‌ها کنسرت و اردوهای مختلط دانشجویی را عادی دانسته و چنین محیط‌هایی را باز می‌گذارند.

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک خبری نامزدهای ائتلاف اصولگرایان اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر چگونگی وضعیت پیگیری معضلات فرهنگی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: متاسفانه اخیرا شاهد برگزاری اردوها و کنسرت‌های مختلط در برخی از دانشگاه‌های کشور و همچنین استان اصفهان بوده‌ایم.

وی در ادامه افزود: در شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از وضعیت برگزاری اردوها و کنسرت‌های مختلط مجوزدار و بدون مجوز در دانشگاه‌ها مطرح شد و مقرراتی برای جلوگیری از این موارد به تصویب رسید چراکه بخش زیادی از این اردوهای دانشجویی فاقد مجوز بوده و باعث رخنه جریانات فاسد در میان دانشجویان شده است.

نماینده مردم شهر اصفهان با بیان اینکه نباید دانشگاه‌ها جولانگاه مسائل سیاسی شود، گفت: متاسفانه در مدیریت برخی از دانشگاه‌ها به دلیل عقاید و اندیشه‌های خاصی که در روسای آنها وجود دارد شاهد ناهنجاری‌های فرهنگی هستیم که این موضوع دائما در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: برخی از روسای دانشگاه‌ها کنسرت و اردوهای مختلط دانشجویی را عادی دانسته و چنین محیط‌هایی را باز می‌گذارند و معتقدند که دختران و پسران باید در دانشگاه آزاد باشند و هرکاری دلشان خواست بکنند؛ توجه به این موضوع از جمله مطالبات اصلی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بوده اما برخی بی‌اعتنا هستند.

سالک خاطرنشان کرد: توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تقویت مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها همواره موجب جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و مذهبی شده که ارائه گزارشی از این موضوع مهم در شورای عالی انقلاب فرهنگی نشان‌دهنده تلاش برای جلوگیری از چنین مواردی است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر متعهد بودن اساتید دانشگاه‌ها، تصریح کرد: باید بر رویه و رویکرد سیاسی اساتید دانشگاهی نظارت داشت چراکه بعضا صحبت‌هایی بر ضد انقلاب و نظام و تفکرات غربی می‌زنند و می‌خواهند دانشجویان را بر این اساس تربیت کنند.


منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
برگزاری اردوی های مختلط و کنسرت در دانشگاه ها ...