سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی:کار تشکیلاتی مورد غفلت واقع شده است


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی عسکری روز پنجشنبه در همایش سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) در مشهد افزود: شهید بهشتی به کار تشکیلاتی معتقد بود و قصد داشت حزب جمهوری اسلامی را در سال 1353 تاسیس کند اما با مخالفت امام راحل روبرو شد.
وی اظهار کرد: امام راحل با کار تشکیلاتی مخالف نبودند بلکه هشدار دادند که رژیم به راحتی آنان را شناسایی و سرکوب می کند و لذا این حزب پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعلام موجودیت کرد.
وی گفت: شهید بهشتی سپر بلای ولایت بود و ولایت تشکیلاتی را در طول ولایت فقیه می دید و به همه اعضای حزب گفته بود که هر دستورالعمل حزبی را که مخالف نظرات ولی فقیه بود به دیوار بکوبند.
حجت الاسلام عسکری افزود: عمده مشکل برخی تشکل ها عدول از نظر ولایت فقیه است.
وی اظهار کرد: اصولگرایی باید در عین اصلاح طلبی باشد به این معنی که باید نسبت به اصول پایبند بود و روش ها و تاکتیک ها را بر اساس اقتضاهای زمان تغییر داد.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این روش غلط است که یک امام جمعه از تریبون نظام نظریات شخصی خود را بیان کند و کسانی را تحت بمباران دروغ و تهمت خود قرار دهد.
وی گفت: یکی از مظلومیت های رهبر معظم انقلاب این است که برخی مدعی پیروی از ولایت هستند اما ولایت را منحصر در خود می دانند.

* به علت کینه با آیت الله هاشمی رفسنجانی علیه دانشگاه آزاد اقدام کردند

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این دانشگاه بزرگترین دانشگاه حضوری دنیاست که هیچ بار هزینه ای بر دوش دولت ندارد و عده ای به علت کینه ای که از آیت الله هاشمی رفسنجانی دارند علیه این دانشگاه اقداماتی انجام دادند.
حجت الاسلام عسکری اظهار کرد: تاکنون فقط از دانشگاه آزاد اسلامی تحقیق و تفحص صورت گرفت در حالی که از دانشگاهی که زیر نظر آقای مصباح است هیچ تحقیقی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: فضاهای دانشگاهی از جمله پیام نور، علمی کاربردی و ظرفیت شبانه دانشگاه ها را افزایش دادند تا به دانشگاه آزاد اسلامی ضربه بزنند و این در حالی است که این دانشگاه رتبه اول کشور را در تولید علم به خود اختصاص داده است.

* سبب پیدایش تشکل ها افزایش حس عدالتخواهی و مطالبه گری است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در پیامی به این همایش، افزایش حس عدالتخواهی و مطالبه گری را سبب پیدایش تشکل ها دانست.
دکتر سید طه هاشمی در این پیام افزود: اتحادیه دانشجویی که مجموعه این جوشش ها و کوشش هاست نیک ترین مکان برای اجماع تشکل های دانشجویی و بیان عقاید و ارتباط آگاهانه با نهاد دانشگاه است.
وی ادامه داد: ارتباط پیوسته و مسئولانه اتحادیه های دانشجویی با مدیران دانشگاهی می تواند موجب پویایی دو طرف باشد.
در ادامه پیام هاشمی آمده است: سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) نمونه خوب حرکت رو به رشد جنبش دانشجویی است و خاستگاه خود را در حرکت های فرهنگی و انقلابی قرار داده است.
یکی از موسسین این تشکل نیز در این همایش گفت: روشنگری، نقادی و آرمانخواهی سه کارکرد مهم جنبش دانشجویی است.
مسعود شفیعی افزود: جنبش دانشجویی برای اینکه تعطیل نشود و همچنین دست نشانده یک جریان خاص نگردد باید خود را در معرض این سه کارکرد قرار دهد.
مدیر سازمان نقشه برداری کشور ادامه داد: جنبش دانشجویی از دوران اوج خود فاصله دارد و در دوره خاصی کسانی برای فرصت طلبی وارد جنبش دانشجویی می شدند یا فضا به گونه ای آلوده بود که افرادی که وارد می شدند به سرعت منحرف می گشتند.
وی گفت: این در حالی است که در گذشته سالم ترین، مفید ترین و با سواد ترین افراد در این تشکل ها وارد می شدند لذا باید جنبش دانشجویی توسط خود جنبش مورد نقد قرار گیرد.
شفیعی افزود: مشکلات اقتصادی را نباید از چشم دولت دید بلکه باید در متن 10 سال اخیر بررسی شود و لا ابالی گری ها و بی توجهی به اسناد بالادستی در این تحلیل منظور گردد و باید دانست که هیچ دولتی نمی تواند در مدتی کوتاه این مسائل را حل کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در این مراسم گفت: انتخابات اخیر حساسیت های بسیار دارد و کشورهای 1+5 اجرای برجام را با این انتخابات گره زده اند لذا حضور پر رنگ مردم در معادلات سیاسی تاثیر دارد.
دکتر عباس شیخ الاسلامی افزود: این امر وظایف دانشجویان را سنگین تر می کند زیرا هر دانشجو در خانواده ها مرجع هستند و می توانند تاثیر گذار باشند تا به جهان نشان دهند که مردم ایران با تفکر و تعقل تصمیم می گیرند.
وی اظهار کرد: رأی مردم حق الناس است و باید از آرای آنان حفاظت کرد و این حفاظت دارای دو بعد است که یک وجه آن جلوگیری از تقلب است و وجه دیگر این است که به مردم آگاهی داده شود تا انتخاب اصلح صورت بگیرد.
شیخ الاسلامی ادامه داد: تشکل و اتحادیه تشکل ها قدرت مضاعفی ایجاد می کند که بدون اینکه در معرض تهمت حمایت یا همسویی با یک جریان خاص سیاسی قرار بگیرد، در انتخابات تاثیر گذار باشد.
وی افزود: نقش انتخابات مجلس خبرگان نیز کمتر از مجلس شورای اسلامی نیست و باید انسان های خوش فکر انتخاب شوند تا هم کمک رهبری باشند و هم به رهبری نظارت داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه همیشه تاثیر گذار بوده است اما طرحی که مجلس دارد تصویب می کند موجب محدودیت دانشگاه می شود و این در حالی است که در صدا و سیما نیز علیه دانشگاه جو سازی می شود.
شیخ الاسلامی گفت: به رغم این موضوعات فضای امنیتی دانشگاه ها جای خود را به فضای امن داده است و امید می رود تشکل های دانشجویی در کنار هم به فعالیت بپردازند تا از این طریق بتوان جامعه ای ساخت که در آن همه صداهای مختلف شنیده شود و مردم بهترین آن را انتخاب کنند.
همایش سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) در مشهد تا شنبه هفته آینده ادامه دارد.
در این همایش 170 دانشجو در قالب 27 تشکل از استان های کرمان، قم، لرستان، قزوین، شیراز، اصفهان، مازندران، یزد، زاهدان، ساری و فارس شرکت دارند.
دیدار با علما و خانواده های شهدا، کارگاه های آموزشی و جلسات دبیران تشکل ها از جمله رئوس فعالیت های این همایش است.
7500/ 6053

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نشست خبری دکتر دادکان معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی