سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وال استریت ژورنال: معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا برای بحث در مورد ایران به اروپا رفت


وال استریت ژورنال: معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا برای بحث در مورد ایران به اروپا رفت

فارس/ روزنامه وال‌استریت ژورنال با اشاره به سفر «آدام زوبین» به اروپا برای بحث در مورد ایران، نوشته است که پابرجا بودن تحریم‌های غیرهسته‌ای و امکان بازگشت تحریم‌های کنونی موجب شده تا تجارت با ایران حتی پس از برجام هم چالش برانگیز باشد.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با موضوع روند اجرای توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌های ایران، نوشته است که حتی بعد از برداشته شدن تحریم‌ها،‌ معامله با ایران چالش برانگیز خواهد بود.

«متیو لویت» نویسنده این یادداشت و عضو موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی خود را برای حضور در بازار ایران آماده کرده‌اند، نوشته است که برخی از اروپایی‌ها ایران را «ال دورادو» توصیف کرده و در انتظار ورود به این بازار هستند. به گفته وی، در دیگر سو مقامات ایرانی هم خود را برای ورود سرمایه گذاران خارجی آماده می‌کنند.

وی با اشاره به سفر «آدام زوبین» معاون خزانه داری آمریکا به اروپا، نوشته است که مقامات آمریکایی سیگنال‌های متفاوتی را در مورد دوران پس از اجرای توافق هسته‌ای فرستاده‌اند. او با اشاره به بیانیه زوبین پیش از سفر این هفته‌اش به آلمان،‌ انگلستان و ایتالیا، نوشته است: «ایالات متحده برای انجام تعهداتش در زمینه رفع تحریم‌های مربوط به اجرای توافق هسته‌ای آماده می‌شود. با این حال، بسیاری از تحریم‌های ایالات متحده مرتبط با حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و دیگر رفتارهای منفی، باقی خواهند ماند.»

لویت به بیانیه تازه گروه موسوم به «کار گروه اقدام مالی» اشاره کرده و نوشته است که این گروه اخیرا با صدور بیانیه‌ای بار دیگر ایران را به پولشویی و حمایت از تروریسم متهم کرده و از کشورها خواسته است که از مراوده تجاری با ایران اجتناب کنند.

وی در بخش دیگری از این یادداشت نوشته است که سرمایه‌گذاری در ایران حتی پس از رفع تحریم‌ها، همراه با ریسک سیاسی و تجاری خواهد بود. ساز و کار موسوم به «ماشه» یعنی بازگشت فوری تحریم‌ها از جمله دلایلی است که لویت نوشته است سرمایه‌گذاری در ایران را با عدم اطمینان همراه می‌کند. او همچنین نوشته شرکت‌های اروپایی ممکن است با شرکت‌هایی وارد معامله شوند که از سوی آمریکا به نقض حقوق بشر یا حمایت از تروریسم متهم شده‌اند و این می‌تواند به اعتبار این شرکت‌ها خدشه وارد کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مصاحبه وال استریت ژورنال با ساتیا نادلا