سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پنتاگون:بحث منطقه پرواز ممنوع در سوریه مطرح نیست


پنتاگون:بحث منطقه پرواز ممنوع در سوریه مطرح نیست

فارس/ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که شش فروند جنگنده اف-15 در پاسخ به درخواست دولت ترکیه برای افزایش امنیت هوایی، در پایگاه هوایی ارتش در اینجرلیک فرود آمده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا امشب (سه‌شنبه) در خصوص آخرین تحرکات ارتش کشورش در خاورمیانه سخن گفت.

بر اساس گزارش رادیو سوا، کوک ابتدا از فرود 6 فروند جنگنده بمب‌افکن اف-15 ارتش آمریکا در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه خبر داد و گفت که این کار برای افزایش ضریب امنیت هوایی ترکیه و به درخواست دولت این کشور، انجام شده است.

چندی پیش ترکیه از ورود جنگنده‌های روسیه به حریم هوایی خود خبر داده و نسبت به این رخداد، موضعی سخت گرفته بود.

ورود هواپیماهای روسیه به حریم هوایی ترکیه در حالی صورت گرفته است که آمریکا و آلمان قصد دارند سامانه‌های پاتریوت خود را به بهانه تعمیر از ترکیه خارج کنند. با این حال واشنگتن اعلام کرده است که قصد دارد به نحوی دیگر «امنیت آسمان ترکیه» را حفظ کند.

کوک در بخش دیگری از این نشست به سوالی در خصوص اظهارات امروز «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه پاسخ داد و آن را رد کرد.

اردوغان گفته است که ترکیه و متحدانش به اعلام منطقه پرواز ممنوع در سوریه نزدیک شده‌اند، با این حال سخنگوی پنتاگون گفت: «تاکنون هیچ توافقی در مورد این مسئله صورت نگرفته است.»

وی در ادامه به وضعیت نبرد در عراق هم پرداخت و گفت: «نیروهای امنیتی عراق در نبردهای اخیر عملکرد بسیار خوب و سرسختی بالایی از خود نشان داده‌اند.»

در هفته‌های اخیر ارتش و نیروهای مردمی عراق در چند منطقه از جمله الرمادی پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته‌اند. ماه گذشته هم نیروهای عراقی توانستند پس از دو سال، کنترل پالایشگاه بیجی و مناطق اطراف آن را به طور کامل به دست بگیرند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
ترکیه: باید در سوریه منطقه حائل و پرواز ممنوع ایجاد شود