سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سیل راه 1200 خانوار را درجنوب کرمان بست


حسام تاجیک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر بارش باران در مناطق کوهستانی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد و جاری شدن سیل در رودخانه هلیل و رودخانه های فصلی راه ارتباطی 16 روستا در بخش جازموریان و 16 روستا در بخش مرکزی بسته شده است.
وی با اشاره به بالابودن حجم آب رودخانه گفت: راهداران در مناطق مختلف شهرستان رودبار جنوب مستقر هستند تا بلافاصله پس از فروکش کردن جریان سیل عملیات بازگشایی و پاکسازی راه ها را انجام دهند.
معاون برنامه ریزی فرماندار رودبار جنوب هم گفت: بر اثر بارش تگرک در این شهرستان خسارت بالایی به بخش کشاورزی، قنوات و چاه های آب وارد شده است.
منصور خانه گیر افزود: دو روستا در شهرستان رودبار جنوب که خانه های مردم به صورت کپر بوده بر اثر جاری شدن سیل دچار آبگرفتگی شده اند.
وی با اشاره به آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرستان رودبار جنوب بیان کرد: همه دستگاه های امداد رسان آماده باش هستند و در صورت بروز حادثه به محل اعزام می شوند.
وی گفت: تیم های برآورد خسارت به محل های سیل زده اعزام شده اند و پس از برآورد، میزان خسارت اعلام می شود.
شهرستان رودبار جنوب و باتلاق جازموریان حوزه آبریز رودخانه های فصلی و هلیل رود است که از مناطق کوهستانی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد سرچشمه می گیرند.
مرکز شهرستان رودبار جنوب در فاصله 330 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
معاون برنامه ریزی فرماندار عنبرآباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: بر اثر بارش باران شبانه روز گذشته و جاری شدن سیلاب جاده ارتباطی مردهک به سمت نرگسان بسته شده است.
رضا سالاری افزود: راهداری، بخشدار مرکزی و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در محل حاضر هستند و به محض قطع شدن جریان آب عملیات بازگشایی این مسیر آغاز می شود.
وی خاطرنشان کرد: سیلاب راه ارتباطی دو هزار و 500 خانوار با جمعیت 13 هزار نفر را قطع کرده اما در این مناطق هیچگونه قطعی برق و آب گزارش نشده است.
وی گفت: راه های روستاهای نرگسان، تیغ سیاه، کلجک، کوشک کلجک، استارم، آغین، بنگلو، گنج آباد، تنگ شاه، پیدنکوئیه، آسیاباد، لجارآباد، سنته، کویزعلیا و سفلی از عصر شنبه قطع شده که به محض قطع شدن جریان آب این مسیر بازگشایی می شود.
مرکز شهرستان عنبرآباد در فاصله 260 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
7450/7438/3028 / 1539

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سیل جنوب کرمان