سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



المیادین تحلیل کرد: هدیه ویژه رئیس جمهور روسیه به رهبر انقلاب چه معنایی داشت؟


المیادین تحلیل کرد: هدیه ویژه رئیس جمهور روسیه به رهبر انقلاب چه معنایی داشت؟

انتخاب/ متن پیش رو در انتخاب منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا برخی از آن نیست

ا رهبر معظم ایران و رئیس جمهور روسیه در حالی خطوط همکاری میان دو کشور را در بحران سوریه و روابطشان بعد از امضای توافق هسته ای ترسیم کردند که تهران بر تغییر ناپذیری موضع خود در قبال سوریه تاکید کرد.

 ولادیمیر پوتین که در سال دو هزار و هفت در قالب اجلاس کشورهای حاشیه دریای خزر به ایران سفر کرده بود ، روز گذشته نیز بار دیگر در قالب اجلاس کشورهای صادر کننده گاز به تهران سفر کرد . این سفر اما از آن جهت برای سیاستمداران مهم بود که رئیس جمهور پوتین در حالی به تهران سفر کرد که اوضاع منطقه بسیار داغ است .

اگرچه اغلب روسای کشورهای صادر کننده گاز در نشست تهران شرکت کردند اما طبیعتا این نشست تحت تاثیر حضور« مرد لحظه ها» یعنی ولادیمیر پوتین قرار داشت، بگونه ای که همگی تحولات منطقه را پس از دیدار او با رهبران ایران به دقت رصد می کنند.

در نشستی که بسیاری منتظر برگزاری آن بودند ، ولادیمیر پوتین با آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب دیدار و گفتگو کرد. در گفتگویی تقریبا دو ساعته ، این دو در نهایت تاکید کردند هرگونه راه حل سیاسی در سوریه باید مورد قبول ملت و مسئولان این کشور باشد ضمن آنکه آمریکا آنچه را در تحقق آن از راه نظامی شکست خورده است هرگز از طریق سیاسی آن را به دست نخواهد آورد.

چه بسا پیام ایران و روسیه مبتنی بر اینکه هیچ صحبتی از کنار رفتن بشار اسد خارج از چارچوب روند سیاسی وجود ندارد ، برای کسانی که این مساله برایشان مهم است ،به اندازه کافی رسا بود .

در همین حال رئیس جمهور روسیه با تصریح بر اعتماد خود به همپیمان ایرانی اش تاکید کرد روسیه به همپیمانان خود خیانت نخواهد کرد.

صباح زنگنه تحلیلگر سیاسی در این باره گفت: دو کشور بر این مساله تمرکز و تاکید کردند که دیگر کشورها حق ندارند که تغییر دولتها را تحمیل کنند یا خواستار تغییر نظام ، دولت یا شخصی جز از طریق صندوقهای رای شوند.

شاید بتوان پیام دیگر نشست (مقامات) تهران - مسکو را اهدای یک نسخه خطی قرآن کریم از جانب پوتین عازم از غرب به ایران به رهبری کشوری دانست که در جهان اسلام از جایگاهی معنوی برخوردار است. این اقدام روسیه شاید حاوی شعار تسامح و رواداری نیز باشد در حالیکه ائتلافی علیه افراط گرایی تشکیل شده . موضوع «واشنگتن » نیز در دیدار آیت الله خامنه ای و پوتین وجود داشت . هیچ گفتگویی خارج از چارچوب مذاکرات هسته ای با آمریکا صورت نخواهد گرفت در حالیکه سیاست این کشور متمرکز بر غرب آسیا است.

المیادین در ادامه با پخش قسمتهایی از سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه در خصوص نقش قدرتهای استکباری در ایجاد گروههای تروریستی و اهمیت ایستادگی نیروهای مردمی در برابر سلطه آمریکا تصریح کرد : دیدار ایرانی - روسی در حالی پایان یافت که نشانه های(چارچوبهای) پرونده سیاسی روشن گشت و حرف تهران مبتنی بر این است که موضع این کشور در قبال سوریه قطعی و تغییر ناپذیر است .


ویدیو مرتبط :
دیدار رئیس جمهور روسیه با رهبر انقلاب