سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



گرد و خاک دوباره آسمان اهواز را فرا گرفت/مدارس 9 شهر خوزستان تعطیل شد


سلامت نیوز: اهواز نخستین روز اسفند ماه را با وزش تندباد و گرد و خاک شدید آغاز کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین،در پی وزش تندباد از ساعات ابتدایی صبح امروز، گرد و خاک آسمان اهواز را فرا گرفت و اکنون بر میزان غلظت خاک افزوده شده است.

بنا بر اعلام مدیرکل هواشناسی خوزستان چشمه این گرد و خاک، کانون‌های داخلی در استان خوزستان است و میزان دید افقی را تا 150 متر کاهش داده است

مراکز آموزشی و دانشگاهی 9 شهر خوزستان تعطیل شد

علاوه بر اهواز، دیگر نقاط استان نیز تحت تاثیر پدیده گرد و خاک قرار گرفته‌اند.خوزستان در بهمن و اسفند ماه سال گذشته نیز شاهد وقوع مکرر پدیده گرد و خاک بود.

در پی وقوع پدیده گرد و غبار شدید، مراکز آموزشی و دانشگاه‌های 9 شهر در خوزستان تعطیل اعلام شد، طبق اعلام مدیریت بحران استان در پی وقوع پدیده گرد و غبار، کلیه مقاطع تحصیلی و مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها امروز، در شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، کارون، باوی، آبادان، خرمشهر، شادگان، بستان و رامشیر در نوبت بعد از ظهر تعطیل است.

ضمنا در شهرهایی که پس از اعلام این اطلاعیه، درگیر پدیده گرد و غبار شوند، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها متعاقبا با نظر فرماندار و هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان اعلام می‌شود.

ادامه گرد و خاک در اهواز تا آخر وقت امروز

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه پدیده گرد و خاک در استان و شهر اهواز تا آخر وقت امروز(شنبه) خبر داد.

کوروش بهادری گفت: ادامه پایداری جو و وزش تندباد با سرعت 40 کیلومتر در ساعت، موجب فعال شدن چشمه‌های گرد و خاک در استان خوزستان شده است. در این زمینه و بنا بر پیش‌بینی‌ها نیمه‌شب گذشته اخطاریه‌ای در خصوص وقوع پدیده گرد و خاک از سوی اداره‌کل هواشناسی استان صادر شد.

او با بیان این‌که پدیده گرد و خاک امروز میزان دید افقی را تا 150 متر کاهش خواهد داد، گفت: کانون و منشا گرد و خاک امروز اهواز داخلی و در استان خوزستان است و وزش باد شدید موجب فعال شدن این کانون و وقوع گرد و خاک در استان به ویژه در اهواز شده است.

بهادری گفت: گرد و خاک امروز تا اواخر وقت شنبه ادامه دارد. این سامانه دوباره از روز دوشنبه در استان آغاز فعال خواهد شد و از روز سه‌شنبه با ورود موج ناپایدار غربی، شاهد بارش‌های پراکنده در بیشتر نقاط استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته آبادان با 30 درجه و ایذه با 4 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان گزارششدند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 28 تا 11 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

پیش‌بینی فعال شدن چشمه‌های گرد و غبار درون‌استانی

اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی وقوع پدیده گرد و غبار شدید در استان اخطاریه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه خطاب به فرمانداران شهرستان‌های استان آمده است:

با توجه به اخطاریه سازمان مدیریت بحران کشور و اداره‌کل هواشناسی خوزستان در خصوص وزش بادهای نسبتا شدید و تندبادهای لحظه‌ای در بخش‌هایی از مرکز، جنوب و غرب استان در روز شنبه(1 اسفند)، احتمال فعال شدن چشمه‌های گرد و غبار درون‌استانی و کاهش دید افقی در مناطقی از استان به ویژه شهر اهواز پیش‌بینی شده است.

دستور فرمایید اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم، کنترل و بازدید و بررسی شبکه‌های برق‌رسانی، اطلاع‌رسانی به شهروندان به ویژه صیادان، لنج‌داران، صاحبان قایق‌های موتوری، کشاورزان، بیماران تنفسی، دامداران، عشایر، ساکنان مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تندباد، در جهت رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و سایر تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم معمول و گزارش اقدامات به عمل آمده را به این اداره‌کل ارسال کنند.


ویدیو مرتبط :
گرد و خاک در اهواز