سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابعاد خطرناک فعالیت شبکه‌های جاسوسی اسرائیل در لبنان


به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری العهد در مقاله‌ای نوشت: مناسبات عناصر مسلح و برخی شخصیت‌های مخالفان سوریه با دشمن اسرائیلی در حد دیدار با سران صهیونیست ها و مشارکت در کنفرانس‌های هرتزلیا خلاصه نمی‌شود، این مناسبات همچنین به تبریک گفتن این عناصر انتخاب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی یا عیادت وی از مجروحان جبهه النصره و ارتش آزاد در بیمارستان‌های صفد یا پشتیبانی دشمن صهیونیستی از عناصر مسلح با حملات هوایی در مناطق مهم و حیاتی مختلف در سوریه محدود نمی‌شود. این مناسبات از حد مزدوری وقیحانه تا حد تجارت بر سر آرمان های ملی و خون ملت در برابر چند دلار ناچیز فراتر رفته است.

مزدوری جریان‌های معارض سوری برای موساد بدون خجالت و وحشت ادامه پیدا کرده و حد و مرزی برای خود نمی‌شناسد، این موضوع حتی از عرصه سوریه نیز فراتر رفته و در لبنان نیز خدمات بزرگی به دشمنان ارائه می‌دهد. این موضوع بر اساس مطالبی است که امنیت عمومی لبنان در بازداشت شبکه جاسوسی فعال برای دشمن صهیونیستی در صیدا نشان دهنده آن است. 

بازداشت یک شبکه جاسوسی جدید که می‌توان آن را در چارچوب مجموعه نفوذهای گذشته عرصه داخلی لبنان قرار داد، نشان دهنده تطابق در اهداف شبکه‌های تکفیری و جاسوسی است، این در حالی است که پیش ‌از این نیز نامه نگاری‌های بین مندی الصفدی کارمند دفتر نتانیاهو و افسر ارتباطات اسرائیل با گروه‌های مسلح سوری انجام شده و نشان دهنده حجم مزدوری مخالفان سوریه برای دشمن صهیونیستی و گرفتن اطلاعات در رابطه با مواضع ارتش سوریه و نیروهای مقاومت و دریافت سلاح و پول برای تخریب سوریه از سوی رژیم صهیونیستی است. 

امروز پس از اینکه دست ‌داشتن مخالفان سوریه در مزدوری برای سرویس جاسوسی موساد در چندین مرحله اثبات شده است، دشمن صهیونیستی در مورد نفوذ های خود با لبنان و سوریه به صورت یک عرصه واحد تعامل می کند. این موضوع مصداق عملی اهمیت متن توافق دوحه در زمینه ماهیت مناسبات بین لبنان و سوریه است، به این معنی که امنیت لبنان بخشی از امنیت سوریه و امنیت سوریه بخشی از امنیت لبنان است. در اینجا یک سوال باقی می‌ماند و آن اینکه آیا جایز است دولت لبنان در این رابطه اقدامی برای جلوگیری از نفوذ دشمن به عرصه داخلی لبنان تحت لوای مخالفان سوریه یا هیئت های سیاسی و سازمان‌های امداد رسانی و حقوق بشری یا در لباس آوارگان سوریه انجام ندهد و عرصه لبنان در جنگ امنیتی فراگیر در برابر دشمنان بی پناه باقی بماند.

امین حطیط  تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در این رابطه می‌گوید که شبکه‌های جاسوسی اسرائیل دیگر مانند گذشته نیستند. وی معتقد است که این شبکه‌ها امروزه دو بخش دارند که بخش اول شامل عضوگیری مستقیم و عادی بوده، ولی بخش دوم که جدید است، شبکه‌های مخالف دولت سوریه را دربرمی‌گیرد که با اسرائیل همکاری کرده و در پروژه صهیونیستی آمریکایی وارد شده اند. حطیط بخش دوم را خطرناک تر از نوع اول می داند. 

وی ضمن تشریح خطرات رویکرد جدید شبکه‌های جاسوسی اسرائیل در لباس مخالفان سوریه گفت که عنوان معارضین که آنها در سایه آن عمل می‌کنند، باعث می‌شود در عرصه داخلی لبنان پذیرفته شوند و این شبکه‌ها از این اقبال سوء استفاده کرده و آن را مساحتی امن برای تحرکات و اقدامات خود به نفع دشمن اسرائیلی قرار می دهند.

به گفته این تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه فعالیت‌های شبکه های جدید جاسوسی اسرائیل متمرکز بر تحقق سه هدف است:

اول: تمرکز بر مقاومت و جمع‌آوری اطلاعات از آنها و ایجاد قدرت برای تشکیل بانک اهداف استراتژیک برای اسرائیل جهت حمله به آنها در تجاوز آینده.

دوم: بسیج افکار عمومی از طریق ورود در جنگ تبلیغاتی و روانی جهت از بین بردن وحدت ملی و ایجاد شکاف در جامعه به گونه‌ای که محور مقاومت را مشغول به عرصه داخلی کرده و در روند توانمندی های آن برای رویارویی های آن مانع تراشی کند.

سوم: فشار بر جامعه سیاسی لبنان از طریق نفوذهای امنیتی برای جلوگیری از ثبات آن بخصوص در موقعیت منطقه‌ای که مقاومت با حضور خود آن را ایجاد کرده است. از دیدگاه آنها لبنان ناامن و بی‌ثبات می‌تواند باعث تضعیف مقاومت شود.

حطیط می افزاید که فعالیت‌های شبکه‌های جاسوسی وابسته به موساد در 80% خود منحصر به تحقق هدف اول یعنی تشکیل بانک اهداف بر ضد محور مقاومت و هدف قرار دادن فرماندهان آن است. اما عوامل دوم و سوم نیز بخش قابل توجهی از فعالیت‌های شبکه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

این تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه تأکید می‌کند که با وجود این نفوذها به عرصه داخلی لبنان، هوشیاری نسبت به این تحولات لازم است. همچنین پذیرش مسئولیت مرکب از مسئولیت رسمی سرویس‌های امنیتی و مسئولیت مردمی در تمامی زمینه‌ها ضروری است. این اتفاقات بر ضرورت دست‌ برداشتن سیاست‌مداران از سرویس‌های امنیتی که حرفه‌ای‌گری لازم برای کشف شبکه‌های جاسوسی دشمن را دارند، نشان می‌دهد. این در حالی است که برخی جریان‌های سیاسی سعی دارند به این مزدوران تحت عناوین مذهبی مصونیت بدهند. در این رابطه می‌توان به تصاویری  اشاره کرد که در برخی شبکه‌های اجتماعی از استقبال یکی از رهبران سیاسی لبنان از یک مزدور بازداشت شده منتشر شده بود. این مسایل به عوامل جاسوس امکان ورود به هر محلی را می دهد. 

به این ترتیب ملت باید با وجود تمامی تحولاتی که در جهان عرب اتفاق می‌افتد نسبت به ایجاد آتش فتنه در عرصه لبنان به عنوان قطب مقاومت هوشیار باشد. تمامی گروه‌های مردمی و دولتی باید هوشیار بوده و مسئولیت پیگیری و مقابله با این گروهکها را دنبال کنند.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
لبنان:1392/09/25: در گیری مرزی ارتش لبنان با اسرائیل-ناقوره