سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توصیه های فنی برای انبارداری میوه ها در مازندران


به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عبدالرحمن زاغی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن زمان برداشت و ذخیره مرکبات، رعایت مسائل فنی و بهداشتی به منظور پیشگیری و کاهش خسارت های ناشی از بیماری های انباری میوه، باغ داران به توصیه های کمیته پیش آگاهی و شبکه مراقبت مرکبات توجه کنند.
وی افزود: میوه هایی برای ذخیره سازی و نگهداری در انبار مناسب است که عملیات به باغی مانند آبیاری، تغذیه و مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی در آن باغات به خوبی رعایت شده باشد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه رعایت نکات فنی در برداشت میوه که از سوی کارشناسان باغبانی توصیه و تأکید می شود الزامی است، ادامه داد: به باغ داران توصیه می شود میوه های برداشت شده از ارتفاع 80 سانتی متر بالاتر از کف باغ برای نگهداری و ذخیره سازی در انبار انتخاب شوند.
زاغی خاطرنشان کرد: باغ داران باید میوه های آسیب دیده ناشی از صدمات مکانیکی، تگرگ، حلزون و دیگر خسارات مشابه را از میوه های سالم جداسازی کنند.
وی بیان کرد: ضدعفونی جعبه ها و انبار قبل از ذخیره سازی و ضدعفونی میوه ها با سموم قارچ کش که از سوی کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاه پزشکی توصیه می شود بلافاصله بعد از برداشت انجام شود و پس از هوادهی و خشک شدن میوه ها نسبت به بسته بندی اقدام شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: رعایت نکات فنی مانند بسته بندی، خالی گذاشتن یک سوم فضای انبار و جعبه ها، استفاده از پالت و جعبه های مناسب برای تهویه مطلوب و جلوگیری از صدمات مکانیکی به میوه ها الزامی است.
زاغی تصریح کرد: نصب تهویه در قسمت شمالی و جنوبی انبار برای خروج گازهای تولید شده و ورود هوای خنک در شب برای جلوگیری از رشد و توسعه قارچ های انباری بسیار موثر است.
وی با بیان اینکه مدیریت در تنظیم دما و رطوبت انبار برای حفظ کیفیت و کمیت میوه ها به باغ داران توصیه می شود، گفت: بازدید دوره ای حداقل دو هفته یک بار از میوه های انبارشده برای بررسی وضعیت سلامت میوه ها ضروری است.
استان مازندران بیش از 115 هزار هکتار باغ مرکبات دارد و امسال پیش بینی شده است که دو میلیون و 200 هزار تن از باغ های مرکبات مازندران محصول برداشت شود.
6097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
استاژ فنی کیوکوشین تزوکا استان مازندران