ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



داور بازی پرسپولیس مقابل استقلال اهواز تغییر کرد


  X  

تاریخ خبر : شنبه 1394.08.23 - 08:30

داور بازی پرسپولیس مقابل استقلال اهواز تغییر کرد

کاپ/ باز هم بازی پرسپولیس یک قربانی دیگر در داوری داشت !
با این تفاوت که این قربانی قبل از اینکه پای چوبه دار برود و زیر فشار پرسپولیسی‌ها باشد خیلی زود از گردونه حذف شد تا باشگاه پرسپولیس در محرومیت و کنار گذاشتن داورها رکورددار باشد! هنوز ترکش‌های بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن به گروه داوری این بازی اصابت می‌کند تا جایی که حتی جهانبازی برای اینکه در کلاس داوری مورد محاصره رسانه‌ها و حتی هم‌صنف‌های خود قرار نگیرد ترجیح داد در کلاس‌های داوری شرکت نکند و یکی از غایبان بزرگ این کلاس بود. حالا جهانبازی و میرزابیگی همان حس و حالی را تجربه می‌کنند که پیش از آنها فغانی و صالحی تجربه کرده بودند!اما نکته قابل توجه در مورد هجمه‌ای که علیه داوران لیگ برتر راه افتاده این است که مسوولان کمیته داوران اگر بعد از چیدن نام داوران بازی‌ها متوجه یکسری از مسائل شوند خیلی زود روی نام داور مورد نظر خط می‌کشند و قبل از اینکه نام داور رسانه‌ای شود جای او را به داور دیگری می‌دهند.
پرسپولیسی‌ها روی مسائل داوری حساس شده‌اند و این مساله بر هیچ کس پوشیده نیست! وقتی وزیر ورزش هم به این مساله ورود کرده و حق را به این باشگاه می‌دهد یعنی اینکه همه به این مساله اعتراف می‌کنند که پرسپولیس از داوری‌ها لطمه خورده. همین نکته کار را برای مسوولان کمیته داوران سخت می‌کند و سعی می‌کنند داوری را انتخاب کنند تا هجمه‌ها از روی کمیته برداشته شود. شاید هیچ کدام از علاقه‌مندان به فوتبال ندانند که قبل از بازی‌های پرسپولیس ابلاغ کدام داوران لغو شده و جای خود را به داور دیگری داده‌اند. نکته اینجا است که چندی پیش کمیته داوران ابلاغ بازی پرسپولیس و استقلال اهواز را برای رضا کرمانشاهی فرستاد. داور37 ساله لیگ که اهل پیشوای ورامین است اما کرمانشاهی هم در برخورد با بازیکنان داخل زمین بسیار محکم و سفت است و شاید همین سرسختی دوباره در اهواز اتفاق جدیدی را رقم بزند همین نکته باعث شد تا مسوولان کمیته داوران به شور و مشورت بنشینند و در مورد این انتخاب تصمیم جدیدی بگیرند، گویا اکثر مسوولان کمیته داوران صلاح ندانستند در این شرایط حساس که پرسپولیس روی بحث داوری حساس شده کرمانشاهی را با خصوصیت‌های رفتاری که ذکر شد به اهواز بفرستند به همین خاطر در این ابلاغ تجدید نظر کردند و ابلاغ کرمانشاهی را کنسل کردند و به جای او اشکان خورشیدی را گذاشتند. به این ترتیب برای چندمین بار یک داور قربانی بازی پرسپولیس شد. درست است که هنوز بازی انجام نشده و کمیته داوران به این نتیجه رسیده که خورشیدی بهتر از کرمانشاهی توانایی قضاوت در بازی پرسپولیس و استقلال اهواز را دارد!هرچند که پیش از این یک بار همین داور مازندرانی ابلاغ یکی از بازی‌هایش کنسل شد و جای خود را به جهانبازی داد اما چون در طول فصل جاری تمام بازی‌های پخش مستقیم او با موفقیت انجام شد و قضاوتش مشکلی نداشت حالا شرایطش طوری شده که کمیته داوران به توانایی‌های او اعتقاد پیداکرده و این داور جوان را برای بازی‌های بزرگ انتخاب می‌کند.
تاکنون قضاوت‌های بازی‌های پرسپولیس با حرف و حدیث زیادی تمام شده و این باشگاه به شدت نسبت به داوری‌ها معترض است به نحوی که مسوولان کمیته داوران دوست ندارند تا بازی‌های این تیم با همان سر و صدای قبلی به پایان برسد به همین خاطر برای داوری بازی‌های پرسپولیس وسواس زیادی به خرج می‌دهند و این وسواس آنها منجر به تغییر داور بازی پرسپولیس شده است. آخر هفته دوباره بازی‌های لیگ از سر گرفته می‌شود و تیم‌ها باز هم وارد بازی‌های لیگ می‌شوند اما تمام نگاه‌ها بدون شک به بازی پرسپولیس و بحث قضاوت‌های آن خواهد بود و این مساله می‌تواند آزمون بزرگی برای اشکان خورشیدی جوان باشد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
خلاصه بازی پرسپولیس ۱-۰ استقلال اهواز