سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون وزیربهداشت: بیماریهای غیرواگیر، بزرگترین عامل تهدید سلامت مردم دنیا است


به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، دكترعلی اكبر سیاری با اشهره به اینكه شایع ترین بیماری غیرواگیری كه باعث مرگ 17 میلیون نفر از مردم دنیا شده، بیماری های قلبی و عروقی است افزود: بیماری های همچون سرطان، دیابت و آسم و بیماری های مزمن تنفسی در رده های بعدی قرار دارند.
وی اظهاركرد: بیماری های غیرواگیرعامل 60 تا 70 درصد از مرگ و میرها در كشور است كه ناشی از 8 عامل خطر هستند كه 4 مورد آن رفتاری و شامل مصرف دخانیات، كم تحركی، رژیم غذایی ناسالم و مصرف الكل و 4 مورد از آن نیز بیولوژیك است كه شامل فشار، قند و چربی خون و همچنین اضافه وزن یا چاقی است.
رییس ستاد برگزاری هفته سلامت با اشاره به تدوین سند كنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در ایران در سال گذشته، اظهار داشت: در این سند، 9 هدف بین المللی كه تمام كشورهای دنیا متعهد به تحقق آن هستند به همراه 4 هدف ملی نیز شامل كاهش حوادث ترافیكی، اختلالات روانپزشكی، اعتیاد و اسیدهای چرب ترانس گنجانده شده است.
دكترسیاری با بیان اینكه سند ملی كنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر به امضای رییس جمهور، وزرا و رییس مجلس شورای اسلامی رسیده است، از اجرای آن در 4 شهرستان در سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری كرد كه در آینده ای نزدیك شاهد اجرای آن در سراسر كشور باشیم.

** ریشه بیماری های غیرواگیر از دوران بارداری آغاز می شود
معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهاركرد: ریشه بیماری های غیرواگیر از دوران حاملگی آغاز می شود و مادرانی كه وزن كم و یا سوء تغذیه دارند، نوزادانی را متولد می كنند كه داران وزن كم هستند و یا مادرانی كه به فرزند خود شیر ندهند، آن فرزند در معرض اضافه وزن قرار می گیرد.
دكتر سیاری ادامه داد: همین فرزندان درآینده زودتر به اضافه وزن، فشار و چربی خون مبتلا می شوند و میزان سكته های قلبی و مغزی در بین آنها افزایش می یابد بنابراین لازم است تا زودتر مراقبت ها را آغاز كنیم.
اجتمام/1724/3063

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫4 بیماری غیرواگیر عامل 76 درصد مرگ و میر انسانها‬‎