سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جنجال میان اسرائیل و برزیل بر سر انتصاب یک حامی افراطی شهرک‌سازی به عنوان سفیر


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال تداوم خودداری برزیل از پذیرش سفیر جدید رژیم صهیونیستی در برازیلیا، «زیپی هوتوولی» معاون وزارت خارجه اسرائیل هشدار داد اگر برزیل انتصاب «دانی دایان» را تصویب نکند، این کار به بحران دیپلماتیک میان دو طرف تبدیل می‌شود.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، هوتوولی روز گذشته (یکشنبه) در گفت‌وگو با کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت، «رائد منصور» سفیر کنونی اسرائیل در برزیل، هفته گذشته به اراضی اشغالی بازگشته و تل‌آویو نیز قصد ندارد هیچکس را جایگزین «دانی دایان» کند.

بر اساس این گزارش، اگر انتصاب دایان از سوی برزیل تصویب نشود، کاردار این رژیم در برازیلیا فعالیت‌های اسرائیل را نمایندگی خواهد کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی 5 آگوست «دانی دایان» را به عنوان سفیر جدید این رژیم در برزیل تعیین کرد. همان زمان برخی مقامات اسرائیلی و همین طور برزیلی شروع به لابی با دولت برزیل کردند تا از پذیرش وی خودداری کند. 

با توجه به اینکه «دانی دایان» رئیس شورای شهرک‌سازی در کرانه باختری بوده، برخی مقامات اسرائیلی و برزیلی بر این باورند، چنین اقدامی به معنای تایید شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است.

پیش از این نیز «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل به تل‌آویو اعلام کرده بود که انتصاب «دایان» را نمی‌پذیرد.

با این حال، به نوشته «جروزالم‌پست»، هوتوولی و «دور گلد» مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل روز گذشته (یکشنبه) در دفتر نتانیاهو با «جاناتان شاختر» مشاور سیاست خارجی او دیدار کردند تا درباره این مسئله بحث و گفت‌وگو کنند. نتانیاهو در این نشست حضور نداشته است.

هوتوولی بعد از این جلسه با اشاره به اینکه تا به حال با چنین مشکلی روبرو نشده بودند، کوشید اقدام برزیل را به بحران سیاسی در این کشور و همین طور تلاش «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل برای کسب آراء همه طرف‌ها حتی چپگراها برای ماندن در قدرت مرتبط کند.

وی افزود: «اسرائیل از همه ابزارهای در اختیار خود از جمله بسیج کردن جامعه یهودیان در برزیل برای تایید انتصاب «دایان» استفاده خواهد کرد.

دانی دایان نیز شنبه هفته جاری بعد از مدت‌ها سکوت، در گفت‌وگو با کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت، این مسئله موضوع دوجانبه میان اسرائیل و برزیل نیست و به ماجرا جنبش «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» مربوط می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، مقامات دولتی برزیل از اظهارنظر درباره اینکه آیا روسف انتصاب دایان را می‌پذیرد یا خیر، خودداری کرده‌اند اما یک مقام ارشد وزارت‌ خارجه این کشور گفت که بعید است چنین اتفاقی رخ دهد. وی افزود: «اسرائیل باید سفیر جدیدی برای خود انتخاب کند».

انتهای پیام/م

  

http://fna.ir/MPFZWS


ویدیو مرتبط :
یهودیان افراطی در اسرائیل