ثبت نام بیش از 15 هزار قزوینی برای زیارت کربلا


رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین گفت: امسال بیمه زائران توسط خود آن‌ها صورت می‌گیرد و به همین جهت لازم است تا زائران قبل از اعزام، نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند.

علیرضا کلانتری رئیس سازمان حج و زیارت قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته 3 برابر ظرفیت برای اعزام زائران به عتبات عالیات داشتیم که تاکنون 15هزار و 500 نفر پیش ثبت نام کرده و برای 12هزار نفر ویزا اخذ شده است.

وی افزود: برای زائران باقی‌مانده نیز در صورتی که به موقع مدارک خود را تحویل دهند ویزا صادر و اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین ادامه داد: امسال علاوه بر کمک‌هایی که از سوی ستاد اربعین صورت گرفته کارگزاران زیارتی هم تاکنون دو دستگاه آب و کیک به مرزها ارسال و تا روز شنبه و یکشنبه دو دستگاه دیگر نیز ارسال خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اعزام از تاریخ سوم آذرماه آغاز و تاکنون بیش از 30 درصد زائران اعزام شدند، اعزام زائرینی که ویزا برای آن‌ها صادر شده تا هفتم آذر ادامه داشته که تا آن زمان اکثر زائران اعزام خواهند شد.

کلانتری خاطرنشان کرد: ظرفیت برای استان قزوین آزاد است و متقاضیان هیچ محدودیتی جهت ثبت نام نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: سامانه سماح تا ساعت 16 امروز باز و امکان ثبت نام وجود دارد و امکان تمدید مجدد جهت ثبت نام، بسیار کم است به همین جهت متقاضیان جهت ثبت نام تا ساعت 16امروز اقدام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین تاکید کرد: همه‌ اعزام شدگانی که ثبت نام کردند گروه بندی شده و اعزام در قالب گروه صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌که اعزام تا پس از اربعین هم ادامه خواهد داشت، گفت: این اعزام‌ها محدود به قبل از اربعین نبوده و پس از آن نیز ادامه دارد.

کلانتری یادآور شد: بازگشت زائران اعزامی به کشور از 12 آذرماه آغاز خواهد شد که با همکاری دستگاه‌های مختلف تمهیداتی جهت رفاه حال زائران تنظیم شده که نسبت به سال گذشته این خدمات سه برابر افزایش یافته است.

وی اعلام کرد: سازمان حج و زیارت در نجف، کربلا و مرزهای حلبچه، شلمچه و مهران نیز در قالب تیم‌هایی حضور داشته و به مشکلات زائران رسیدگی خواهند کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین با اشاره به این‌که خانواده‌ زائرینی که اعزام شدند نیز می‌توانند نسبت به بیمه کردن زائر خود اقدام کنند، گفت: از خانواده‌ها نیز تقاضا داریم تا در صورت بیمه نبودن زائر نسبت به بیمه‌های آن‌ها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها با تمهیداتی که توسط ستاد تنظیم شده پس از بیمه کردن می‌توانند کد رهگیری بیمه را به زائران داده و درصورت بروز حادثه از بیمه استفاده کنند.

کلانتری ادامه داد: جهت تامین خدمات درمانی زائران تمهیداتی در نظر گرفته شده که این تمهیدات با همکاری سازمان بهداشت و درمان هلال احمر صورت گرفته است.

وی از زائران خواست تا به توصیه‌هایی که در مسیر صورت می‌گیرد توجه کنند تا سفری به دور از حادثه داشته باشند و در طول مسیر با صبر و بردباری رفتار کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین تاکید کرد: متقاضیان تا پایان مهلت مقرر جهت ثبت‌نام اقدام کنند و فقط با داشتن گذرنامه برای حضور در این حماسه بزرگ اقدام کنند.

کلانتری در پایان توضیح داد: هنوز خدمات با نقطه‌ی مطلوب فاصله داشته و بنابراین تلاش زائران بدون گذرنامه جهت شرکت در این مراسم موجب کندی خدمات‌رسانی و اختلال در اعزام دیگر زائران می‌شود به همین جهت زائران نکات ایمنی و امنیتی را جهت اعزام رعایت کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
15 هزار ویزا از 50 هزار ویزای جعلی در دست مردم