سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سفیر ایران در آذربایجان: اجرای برجام تلخ‌ترین شکست سیاسی رژیم صهیونیستی بود


سفیر ایران در آذربایجان: اجرای برجام تلخ‌ترین شکست سیاسی رژیم صهیونیستی بودایلنا/ سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: پیروزی ایران در مذاکرات هسته‌ای نشان داد که ایران برخلاف ادعاهای غرب به دنبال سلاح اتمی نبوده بلکه مقاصد صلح‌آمیز هسته‌ای را دنبال می‌کرد.

محسن پاک‌آیین در نشستی خبری گفت: توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ نتیجه ۱۲ سال مقاومت مردم ایران در مقابل تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی غربی‌ها است و با این توافق حق ایران برای داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به رسمیت شناخته شد و تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران نیز لغو شد.

وی افزود: با پیروزی ایران در این مذاکرات ثابت شد که حربه تحریم علیه هیچ کشوری نمی‌تواند کارساز باشد.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان از ابراز خرسندی مقام‌های جمهوری آذربایجان از لغو تحریم‌ها علیه کشورمان نیز تقدیر و خاطرنشان کرد: با لغو تحریم‌ها آینده روابط دو کشور بسیار روشن و رو به رشد خواهد بود.

پاک‌آیین حوزه نفت و گاز، حمل و نقل جاده‌ای و دریایی، معدن، برق، توریسم‌درمانی و گردشگری را از جمله حوزه‌های مورد توجه دو طرف برای گسترش همکاری‌ها اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه هر دو کشور به دنبال رهایی از وابستگی به اقتصاد تک‌محصولی نفت هستند بنابراین می‌توان با توجه مشترک به حمل و نقل بین‌المللی و تجارت محصولات کشاورزی و مشارکت در تامین محصولات کشاورزی و مواد غذایی کشورهای ثالث به رشد اقتصادی مناسب دست یافت.

سفیر ایران در باکو در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره خشم رژیم صهیونیستی از توافق هسته‌ای گفت: توافق اخیر تلخ‌ترین شکست سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی بود چرا که در ۱۲ سال گذشته این رژیم جعلی همواره تلاش می‌کرد با دروغ‌پراکنی چنان وانمود کند که ایران به دنبال بمب اتمی است و امروز گزارش سازمان انرژی اتمی ثابت کرد که همه ادعاهای این رژیم بی‌اساس بوده است.

وی همچنین در رابطه با حضور ایران در ائتلاف ضد تروریستی سعودی‌ها گفت: ایران نیازی به حضور در ائتلاف‌های ضد تروریسم که شکل ظاهری دارند، ندارد و از مدت‌ها پیش و قبل از تشکیل این ائتلاف‌ها مبارزه عملی خود را با تروریسم شروع کرده و اقدامات موثری نیز در این زمینه انجام داده است.

پاک‌آیین ادامه داد: تشکیل ائتلاف مبارزه با تروریسم از طرف کشوری که خود حامی اصلی تروریسم است و داعش زاییده تفکر و اقدام آن است نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. به این دلیل کشورهای جهان این ائتلاف را جدی نگرفتند.

سفیر ایران در آذربایجان در خصوص اظهارات سفیر عربستان مبنی بر قطع رابطه با کشورمان نیز گفت: ما در این موضوع پیش‌قدم نبودیم و این عربستان سعودی بود که عجولانه اقدام به این کار کرد و خود را از داشتن رابطه با کشور قدرتمندی همچون ایران محروم کرد.

پاک‌آیین افزود: ما اعتقاد داریم عربستان سعودی باید اشتباه‌های گذشته خود را با قطع ارتباط با تروریست‌ها و حمایت‌نکردن از آنها جبران کند و بعد به دنبال تقویت ارتباط با کشورهای دیگر از جمله ایران باشد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایلنا


ویدیو مرتبط :
گزارش سیاسی ورزشی بنده درباره رژیم جعلی صهیونیستی