سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روستاهای بخش اسماعیلی جیرفت در معرض خطر سیل


به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، جعفر جلالی ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار داشت: از مشکلات بخش اسماعیلی، جاده محور جیرفت به بلوک است  که در زمان بروز سیل این محور بین سه تا چهار ساعت مسدود می‌شود، زیرا هنوز چندین بخش از جاده اصلی زیرسازی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته در بخش اسماعیلی مدیریت درستی انجام نشده است، افزود: با ابراز تأسف منازل مسکونی و اراضی کشاورزی در مسیر سیل احداث شده‌اند.

جلالی خاطر نشان کرد: در بخش اسماعیلی روستایی که در معرض خطر سیل نباشد، وجود ندارد و مسئولان استانی و شهرستانی باید به این بخش توجه بیشتری داشته باشند، زیرا در صورت بارندگی‌های شدید خسارت جانی و مالی زیادی بر جای گذشته می‌شود.

بخشدار مرکزی جیرفت نیز در این جلسه بیان داشت: چندین روستا در این منطقه داریم که همیشه دچار آب‌گرفتگی می‌شوند و همچنین سیل‌بند روستای بند‌سراجی بسیار ضعیف است.

منصور نعمتی بیان داشت: ایجاد سیل در روستای باغباغوئیه همیشه مورد بحث است و پلی که بین ابوذریه و این روستا است به اعتبار ملی نیاز دارد.

وی ابراز داشت: روستاهای متعددی هم هستند که بیشتر هدایت حاشیه و آب رودخانه‌های سطحی را دارند و مرز خرمی که در بالادست روستای‌های بخش مرکزی احداث شده در بیشتر مکان‌ها تخریب شده و منجر به تخریب روستاهای پایین‌دست در زمان بارندگی به صورت سیل‌آسا می‌شوند.

انتهای پیام/80002/الف20


ویدیو مرتبط :
سیل جیرفت