سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتقاد جهانگیری به عدم توجه ویژه به توسعه سواحل مکران/ تبدیل جاسک به منطقه آزاد


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون ‌اول رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگیری صبح امروز (پنجشنبه) در بدو ورود به فرودگاه جاسک از سوی استاندار هرمزگان و جمعی از مقامات ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور قرار است تا ساعتی دیگر فاز اول پروژه آبرسانی سد جگین در شهر جاسک را افتتاح کند.

بازدید و افتتاح 4 واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گنو در بندرعباس از دیگر برنامه های دکتر جهانگیری در این سفر یک روزه خواهد بود.

گفتنی است وزیر نیرو در این سفر معاون اول رییس جمهور را همراهی می کند.

معاون اول رئیس جمهور به هنگام ورود به فرودگاه جاسک در گفتگو با خبرنگاران با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، استان هرمزگان را از مهمترین استان های کشور برشمرد و گفت: استان هرمزگان استعدادها و ظرفیت های ویژه ای برای توسعه دارد که می تواند با بکارگیری این ظرفیت ها به مهمترین قطب توسعه ی کشور تبدیل شود.

جهانگیری اظهار داشت: بندر جاسک و سواحل مکران از ظرفیت های استثنایی و مهمی است که خداوند در اختیار ملت ایران قرار داده است اما متأسفانه تاکنون آنطور که باید به این مناطق پرداخته نشده است.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به این منطقه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این سفر توسعه ی سواحل مکران را مورد تأکید قرار دادند و به دنبال آن، یک کارگروه برای توسعه ی سواحل مکران  تشکیل شد.

جهانگیری با یادآوری اینکه رئیس جمهور در نخستین سفرهای استانی خود به استان هرمزگان و شهرستان جاسک سفر کرد گفت: یکی از اولویت های اصلی دولت توسعه ی منطقه ی جاسک و سواحل مکران است و در همین خصوص لایحه  ای از سوی دولت برای ایجاد منطقه ی آزاد جاسک به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده که متأسفانه هنوز به تصویب نرسیده است.

معاون اول رئیس جمهور توسعه سواحل مکران را از اولویت های برنامه ی ششم توسعه عنوان کرد و گفت: برای توسعه ی سواحل مکران لازم است که زیربناهای لازم فراهم شود که تأمین آب شرب یکی از این ملزومات است و خوشبختانه با تلاش دست اندرکاران وزارت نیرو آب مورد نیاز تأمین خواهد شد.

جهانگیری همچنین با اشاره به اینکه امروز نیروگاه گنو در بندرعباس افتتاح می شود اظهار امیدواری کرد: از سال 95 توسعه ی سواحل مکران و منطقه ی جاسک به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی انتقال محل بخشی از صادرات نفت کشور به خارج از تنگه ی هرمز را یک تصمیم راهبردی مهم دولت عنوان کرد و گفت: وزارت نفت برای این کار در حال برنامه ریزی است و امیدوارم که این اتفاق در برنامه ی ششم توسعه محقق گردد و بتوانیم بخشی از صادرات نفت را به منطقه ی جاسک منتقل کنیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/W2VG9P


ویدیو مرتبط :
کلید توسعه منطقه آزاد انزلی