در روز چقدر آجیل بخوریم خوبه؟


خوردن آجیل همیشه توصیه شده است اما از آنجایی که برای حفظ سلامتی بدن باید در خوردن حد تعادل را رعایت کنیم پس بهترین توصیه بازهم به اندازه خوردن است حالا این اندازه چقدر است در ادامه خواهید خواند.

آجیل حاوی مقادیر بالایی چربی های اشباع نشده است و جزو اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای محسوب می شود. مطالعات موردی در مورد گردو و بادام نشان داده که مصرف این آجیل ها منجر به کاهش سطح کلسترول می شود.

چقدر آجیل بخوریم ضرر نداره؟

در رژیم غذایی مدیترانه ای تاکید به استفاده از 30 گرم آجیل در روز برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی شده است. یعنی تقریبا 20 گرم بادام و 10 گرم گردو. در مطالعات دیگر نیز به تعداد دفعات مصرف آجیل پرداخته شده است نه میزان آن.

خوردن آجیل ، خوردن آجیل ، مقدار مصرف آجیل

میزان مناسب خوردن آجیل و در روز چقدر آجیل بخوریم

اما اگرچه مطالعات مختلف حکایت از ارتباط بین مصرف آجیل و سلامت بهتر دارند، باید به این نکته توجه داشت که این ارتباط علت و معلولی نیست. بلکه مصرف آجیل در کنار اتخاذ یک شیوه زندگی سالم همراه با رژیم غذایی و ورزش می تواند برای بدن مفید باشد.

بدون در نظر گرفتن این موارد، برخی هشدارها در مورد مصرف آجیل وجود دارد. آجیل حاوی کالری بالایی است یعنی چیزی حدود 186 کیلو کالری در هر اونس. بنابرای خوردن بیش از حد آن بدون ورزش و سوزاندن کالری به هیچ وجه توصیه نمی شود.

بنا به اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، مصرف روزانه 42 گرم از انواع آجیل مانند بادام، فندق، بادام زمینی، گردو و پسته می تواند خطر احتمال به بیماری های قلبی را کاهش دهد. البته باز هم باید دقت کنید که مصرف آجیل باید بخشی از رژیم غذایی شما باشد. به این معنی که تصور نکنیم خوردن آجیل و کم نکردن مصرف چربی های اشباع موجود در لبنیات و گوشت می تواند سلامت قلب را بیمه کند.

چقدر آجیل بخوریم ، برای داشتن قلبی سالم در روز چقدر آجیل بخوریم ؟


ویدیو مرتبط :
‫شب چهارشنبه سوری چه بخوریم؟ ( آش، آجیل و غذای مخصوص 4شنبه سوری)‬‎