سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تحلیلگر آمریکایی: لغو معافیت روادید خللی در اجرای برجام ایجاد نخواهد کرد


اسلاوین روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در نیویورک در پاسخ به این پرسش که آیا تصویب لایحه لغو معافیت روادید را اقدامی خردمندانه از سوی واشنگتن و قانونگذاران آمریکایی می داند؟، مرتبط کردن و گنجاندن مفاد این قانون را در لایحه بودجه آمریکا تاسف آور خواند و افزود: چنین اقدامی می تواند پیچیدگی هایی را در رابطه با ایران بدنبال داشته باشد.
این تحلیلگر آمریکایی همچنین به نامه اخیر «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا به «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که در آن کری به همتای ایرانی اش اطمینان داده است که نخواهد گذاشت این مساله خللی در روند اجرای برجام ایجاد کند، اشاره کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا در نامه ای به وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص برنامه لغو معافیت روادید تاکید کرد آمریکا به رفع تحریم ها طبق برجام کاملاً متعهد است و به اجرای کامل تعهداتشان براساس توافق ها پایبند می ماند. به محض آن که به روز اجرایی شدن برسیم تحریم های مربوطه را برخواهیم داشت.
وی ابراز اطمینان کرد در مورد تغییرات جدید برای کسب روادید که در کنگره تصویب شده است، دولت اختیار توقف اجرای آن را دارد و به هیچ وجه مانع ما نمی شود تعهدات خود را طبق برجام اجرا کنیم، و ما (این تغییرات را) به گونه ای اجرا می کنیم که هیچ مانعی برای منافع اقتصادی مشروع ایران ایجاد نکند. بدین منظور ما بالقوه ابزارهای متعددی را در اختیار داریم، شامل (صدور) ویزاهای تجاری ده ساله چندبار ورود، برنامه هایی برای تسریع در صدور ویزاهای تجاری و اختیار توقف اجرای قانون که طبق این مصوبه جدید به ما داده شده است.
«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه گفت: اجرای قانون لغو معافیت روادید با توافقنامه هسته ای منافاتی ندارد و انتظار داریم ایران نیز همانند ما به تعهدات خود در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پایبند باشد.
وی افزود: دلیلی ندارد این قانون جدید با منافع تجاری مشروع ایران منافات داشته باشد.
کربی اظهارداشت: هدف قانون لغو معافیت روادید، تضعیف توافقنامه هسته ای نیست.
براساس برنامه لغو معافیت روادید که در قالب قانون بودجه 1.1 تریلیون دلاری آمریکا به امضای 'باراک اوباما' رئیس جمهوری آمریکا رسید، مردم 38 کشور اروپایی که پیش از این تابع قانون لغو روادید با آمریکا بودند، چنانچه از سال 2011 به چهار کشور ایران، عراق، سوریه و سودان سفر کرده باشند باید برای ورود به آمریکا تقاضای ویزا کنند.
اروپام**391**1561**1517

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مصاحبه اختصاصیNasrTv با مارک گلن تحلیلگر سیاسی آمریکایی