سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جزئیات پرونده اعدام 3 ایرانی در عربستان سعودی


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزیر امور خارجه در حاشیه نشست مشترک استانداران و رؤسای نمایندگی‌های خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران درباره اعدام سه تبعه ایرانی در عربستان گفت: سال 90 عربستان مدعی شده بود که یک شناور را با 500 کیلو مواد مخدر ضبط کرده است که پنج ایرانی به تبع آن هم در این شناور بازداشت شدند، دو ایرانی در همان مقطع تبرئه و به کشور بازگردانده شدند ولی برای سه نفر دیگر حکم اعدام صادر شده بود.

وی افزود: البته ما هم زندانی در معرض اعدام در کشور خود داریم و ایرانیان در معرض اعدام نیز در سایر کشورها وجود دارد که اعدام یک تبعه می‌تواند آثار منفی بر روابط دو کشور داشته باشد.

قشقاوی تصریح کرد: البته عربستانی‌ها نگفتند که می‌خواهیم آنها را اعدام کنیم و ما نیز با احضار کاردار عربستان مراتب اعتراض خود را اعلام کردیم.

وی خاطرنشان کرد:  در سال 90 سفیر وقت کشورمان در عربستان با وزیر وقت کشور عربستان دیدار کرد رایزنی‌های لازم را انجام داد و تلاش شد برای این سه ایرانی وکیل گرفته شود اما عربستان مانع این کار شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اعدام یک زن در عربستان سعودی 2015