رشد 21 درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با اشاره به اقدامات 10 ماهه امسال، گفت: طی این مدت یک تُن و 189 کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه پارسال 21 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان،«سلیم کریمی»، امروز(20 بهمن‌ماه) در نشست فصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر امروزه در همه دنیا انجام می‌شود و همین مسأله در کشور ما نیز مطرح شده و دنبال می‌شود.

وی با اشاره به این‌که هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند با مواد مخدر مبارزه کند، افزود: در رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باید هرکسی در هر جایگاهی به مبارزه با اعتیاد بپردازد که از جمله جامعه‌های هدف، خانواده‌ها، محلات، محیط‌های آموزشی و محل‌های کاری هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با اشاره به این‌که حدود 20 اداره در بحث مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و انجمن‌های مردم نهاد نیز نقش موثری در این زمینه دارند.

وی با تأکید بر این‌که بحث همگانی کردن مبارزه با مواد امری ضروری است، تصریح کرد: رویکرد مبارزه با مواد مخدر برنامه‌ای بلندمدت، هزینه‌بر، فرصت بر و طاقت‌فرساست.

کریمی با بیان این‌که استفاده از سرمایه‌های انسانی در جهت پیشگیری از مصرف مواد مخدر امری ضروریست، یادآور شد: باید هرکسی مسئول پیشگیری از اعتیاد خودش بوده و به این مسأله عمل کند.

وی با اشاره به اقدامات این نهاد در 10 ماهه سال گفت: طی این مدت یک تُن و 189 کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه پارسال 21 درصد رشد داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان هم‌چنین به افزایش 112 درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر و 44 درصدی معتادان متجاهر اشاره و تصریح کرد: هم‌چنین در همین مدت 28 محله آلوده و 23 مکان مخروبه ساماندهی شدند.

وی با اشاره به فعالیت 60 مرکز خصوصی و سه مرکز دولتی MMT(متادون تراپی) خاطرنشان کرد: سه مرکز دیگر نیز در آستانه راه‌اندازی بوده و هشت مرکز نیز در زندان‌های استان فعال هستند.

کریمی یادآور شد: سه مرکز گذری ترک اعتیاد و 12 کمپ مردان و یک کمپ زنان ترک اعتیاد نیز در استان کردستان دایر هستند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کشفیات مواد مخدر در غرب استان تهران