ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



پیروزی ایران برابر ترکمنستان در نیمه اول


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم های ملی ایران و ترکمنستان از هفته هفتم رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا امروز ساعت 15 و در ورزشگاه آزادی آغاز شد که داورانی از کره‌جنوبی این بازی را قضاوت می‌کنند.

در دقیقه دوم مسابقه کاوه رضایی روی ضربه ایستگاهی در موقعیت آفساید قرار گرفت.

وحید امیری در یک موقعیت خوب قرار گرفت، اما نتوانست توپ را به گل تبدیل کند و تیم ایران در دقیقه چهارم نخستین کرنر خود را به روی دروازه ترکمنستان ارسال کرد.

تیم ایران در دقیقه ششم و در دومین کرنرش توانست دروازه حریف را باز کند؛ اشکان دژاگه توپ را به خوبی روی دروازه ارسال کرد و مرتضی پورعلی گنجی، مدافع تیم ایران توانست گل نخست شاگردان کی‌روش را در این مسابقه به ثمر برساند.

در دقیقه هشتم احسان حاج‌صفی در یک موقعیت مشکوک در محوطه جریمه ترکمنستان نقش زمین شد، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

سومین کرنر ایران در دقیقه دهم توسط شوتی که دژاگه به سمت دروزاه زد کسب شد که بازهم کاپیتان تیم ملی یعنی دژاگه توپ را روی دروازه ارسال کرد.

رضائیان و ترابی، دو بازیکن جوان ایران در نیمه اول با انگیزه بالایی داشتند و به کمک هم موقعیت‌های خوبی را برای سایر ملی‌پوشان ایجاد می‌کردند. در دقیقه 14 حاج‌صفی از روی یک ضربه ایستگاهی مستقیم بازهم دروازه ترکمنستان را تهدید کرد.

بعد از گلی که ایران به ثمر رساند و تا حدود دقیقه 22 بازی بیشتر در میانه میدان جریان داشت واشتباهات فردی بازیکنان هر دو تیم بیشتر از همه چیز به چشم می‌آمد.

در دقیقه 23 چهارمین کرنر برای ایران توسط حرکت وحید امیری کسب شد که ملی‌پوشان نتوانستند از آن استفاده کنند. پنجمین ضربه کرنر هم برای ایران در دقیقه 25 از شوت دژاگه برای ایران حاصل که در این صحنه شاگردان کی‌روش یک موقعیت خطرناک دیگر را روی دروازه ترکمنستان خلق کردند.

ارسلان آمانوف، بازیکن ترکمنستان در دقیقه 29 از سمت چپ به سمت دروازه ایران حمله کرد که رامین رضائیان با خطا وی را متوقف کرد؛ سبزپوشان ترکمنستان به خوبی از موقعیتی که نصیبشان شده بود استفاده کردند و توانستند یک موقعیت خطرناک را روی دروازه ایران ایجاد کنند.

شوت از راه دور امید ابراهیمی در دقیقه 34 از کنار دروازه ترکمنستان به بیرون رفت.

در دقیقه 40 ضربه سر کاوه رضایی که از روی سانتر رامین رضائیان زده شد به اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به خارج از زمین رفت. در برگشت و در دقیقه 41 بازیکنان ترکمنستان توانستند نخستین کرنر را بزنند، اما به خوبی از این توپ استفاده نکردند.

ملی‌پوشان ایران بارها تا دقیقه 43 توپ را تا محوطه جریمه حریف آوردند، اما نتوانستند ضربه آخر را به خوبی بزنند و دروازه حریف را تهدید کنند.

ششمین کرنر ایران را در دقیقه 44 و بازهم اشکان دژاگه ارسال کرد که مدافعان ترکمنستان توپ را به خوبی دفع کردند تا نیمه نخست با نتیجه یک بر صفر به سود ایران تمام شود.

ترکیب تیم ایران در نیمه اول به شرح زیر بود:

علیرضا حقیقی، عزت الله پورقاز، کاوه رضایی، وحید امیری، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی

انتهای پیام/ی


ویدیو مرتبط :
پیروزی ایران بر لهستان در ماراتن نیمه شب