سرگردانی 8 کاروان عتبات عالیات در فرودگاه ساری


8 کاروان عتبات عالیات، بیش از 12 ساعت در فرودگاه ساری سرگردان شدند و در نهایت نیز پرواز «ساری - بغداد» کنسل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، شامگاه پنج‌شنبه بیش از 8 کاروان عتبات عالیات که قرار بود 11 صبح پنج‌شنبه ساری را به مقصد بغداد ترک کنند در فرودگاه ساری معطل شدند.

یکی از مسافران این پرواز ساعت 10 و 45 دقیقه شامگاه پنج‌شنبه به خبرنگار ایسنا گفت: ما از شهرستان بابل مسافر پرواز 3451 ساری بغداد هستیم اما اکنون که قریب به 12 ساعت پرواز ما تاخیر داشته هم‌اکنون به ما اعلام کردند که پرواز کنسل شده و هواپیما به‌علت شرایط جوی قادر به نشستن در فرودگاه نیست.

وی اظهار کرد: با وجود این‌که شرایط جوی نشان می‌داد امکان پرواز نیست مسئولان سازمان حج و زیارت و هواپیمایی اقدام به اطلاع‌رسانی مابقی کاروان‌ها نکردند و قریب به 600 تا 800 نفر زائر عتبات عالیات در سالن کوچک انتظار فرودگاه ساری ازحام کردند.

این مسافر با بیان این‌که هواپیمایی هما و سازمان حج و زیارت هیچ کدام مسئولیت این سرگردانی و مسافران را بر عهده نگرفتند، ادعا کرد: مسئول هواپیمایی هما در فرودگاه ساری و پسر رئیس سازمان حج و زیارت مازندران به عنوان نماینده این سازمان در فرودگاه ساری تنها یک بار به نزد مسافران آمدند اما هر کدام معتقد بودند که دیگری مسئول رسیدگی به این وضعیت است و پس از آن دیگر کسی سراغی از ما نگرفتند.

وی با اشاره به شرایط نامساعد سالن ترانزیت فرودگاه ساری و نداشتن ظرفیت این تعداد مسافر اظهار کرد: در این سالن به جز نیروی انتظامی هیچ مسئولی نیست، تنها دو نمازخانه 9 متری برای مسافران وجود دارد، حتی زمانی که درخواست موکت برای نشستن کردیم مسئولان فرودگاه به جز یک موکت 9 متری برای این تعداد مسافران، چیزی در اختیار ما قرار ندادند.

وی با بیان این‌ ادعا که در مدت 12 ساعت معطلی تنها به مسافران یک کیک و ساندیس دادند، گفت: پس از 12 ساعت معطلی، شام هواپیما را در سالن فرودگاه سرو کردند.

این مسافر افزود: سازمان حج و زیارت این پرواز را برای عتبات عالیات چارتر کرده است از این رو هواپیمایی معتقد است آنان باید پاسخگوی مسافران باشند.

وی افزود: در نهایت در ساعت 11 نیمه شب به ما اعلام کردند امکان پرواز وجود ندارد و به شهرهای خود باز گردید، گفتند وسایل سنگین خود را باقی بگذارید و با ساک‌های دستی بازگردید تا فردا شرایط پرواز مهیا شود.

به گزارش ایسنا، هم‌چنین شامگاه پنج‌شنبه تمام پرواز های فرودگاه ساری به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شد و مسافران سرگردان شدند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سفر به عتبات عالیات-سال92(قسمت اول)