سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درمان رایگان سوختگان بی‌بضاعت / هزینه 5 میلیونی هر درصد سوختگی


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، مصطفی ده‌مرده‌ای در نشست خبری کنگره سالیانه جراحان پلاستیک (20 تا 24 اردیبهشت) با اشاره به هزینه‌های سرسام‌آور سوختگی اظهار داشت: درمان هر یک درصد سوختگی در بیمارستانهای خصوصی 5 میلیون تومان است ولی در بیمارستانهای دولتی این رقم یک میلیون تومان برآورد می‌شود و چون بیمار فقط 6 درصد آن را پرداخت می‌کند این هزینه در حدود 100 هزار تومان می‌شود.

رئیس بیمارستان سوختگی مطهری با بیان اینکه سالیانه بالغ بر 150 تا 200 هزار نفر ایرانی می‌سوزند، عنوان کرد: با همکاری انجمن حمایت از بیماران سوختگی هم اکنون بیماران بی‌بضاعت دچار سوختگی در بیمارستانهای حضرت فاطمه(س) و بیمارستان سوختگی مطهری به صورت رایگان درمان آنها صورت می‌پذیرد ولی به شرط اینکه بیمار دارای دفترچه بیمه باشند و تاکنون 5 بیمار نیز تحت پوشش رایگان این خدمات قرار گرفتند.

وی همچنین با تشریح جراحی‌های متعدد برای بهبود سوختگی بدن تصریح کرد: امکان دارد که بیمار دچار سوختگی مزمن به 20 عمل جراحی نیاز داشته باشد بنابراین هزینه‌های آنها بالا می‌شود.

ده‌مرده‌ای درباره کمبود تخت‌های سوختگی اعلام کرد: اگر فرد دچار سوختگی زیر 20 درصد باشد مشکل تخت نداریم اما اگر بالاتر از این درصد دچار سوختگی شده باشد تا حدودی مشکل کمبود ICU سوختگی داریم اما با این وجود این مسئله را سعی کردیم مدیریت کنیم.

رئیس بیمارستان سوختگی مطهری درباره تخلفات در حوزه جراحی پلاستیک با انتقاد به اقدامات جراحی توسط رشته‌های دیگر، خاطرنشان کرد: ما باید به ازای هر متخلف یک بازرس داشته باشیم کما اینکه این مسئله امکانپذیر نخواهد بود ولی عزم وزارت بهداشت برای برخورد با این تخلفات است ولی در کوتاه‌مدت امکان ندارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
وعده های مرد عمل: کاهش سهم مردم در هزینه های درمان از 60 درصد به 30 درصد