علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تغییر افکار، رفتار و ساختار اهدف سه گانه دشمن در جنگ نرم است


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حیدر مصلحی شامگاه پنجشنبه در اجتماع بزرگ مردمی با عنوان «خطر نفوذ» در محل مهدیه مشهد در بحث نفوذ دو موضوع نفوذ موردی و نفوذ جریانی را بررسی کرد و گفت: نفوذ موردی دنبال ترور فیزیکی و شخصیتی است و روی دیگر سکه این نوع نفوذ به قدرت رسیدن فرد توسط نفوذ است تا در موضع قدرت و تصمیم گیری های بزرگ نظام یاری‌گر جریان نفوذ باشد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه امروز نفوذ موردی تمام چارچوب ها و خطوط قرمز اطلاعات را کنار گذاشته است، تصریح کرد: در نفوذ موردی جاسوس هیچ ردپایی از خود به جا نمی گذارد اما تاثیرگذاری بسیاری را دارد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در بحث تحریف که فرمودند «اگر ملت ایران راه امام را گم کند، غفلت کند و عمدا کنار بگذارد سیلی خواهد خورد»، ‌اظهار کرد: امام راحل سه هدف ایجاد حکومت اسلامی در ایران، بیداری اسلامی در دنیای اسلام و زمینه سازی ظهور را سه هدف برای نهضت خود معرفی می کنند که امروز نفوذ در تحریف هر سه این مسیرها فعالیت دارد.

حجت الاسلام مصلحی افزود: دشمن در بحث تحریف و نفوذ ناامیدی در کشور ایجاد کرده است اما مهم اینست که ما در این مسیر پای کار باشیم و اقلیت های ارزش مداری که می توانند حرکت های ملی را رقم بزنند این مسیر را ترک نکنند.

ایجاد التقاط فکری هدف نفوذ جریانی

وی ایجاد التقاط فکری را اقدام اصلی نفوذ جریانی دانست و تاکید کرد: اخیرا کتابی با عنوان «ایران و آمریکا» توسط حسین موسویان به رشته تحریر درآمده است که در جاسوس بودن این فرد هیچ شکی نیست و در دولت دهم بسیاری از افراد واسطه می شدند که این فرد به ایران بیاید اما بنده می گفتم به محض ورود به ایران دستگیر خواهد شد و اما پس از آن به ایران سفر کرد و در نهایت در کتاب خود هفت مرحله برای نفوذ جریانی و ایجاد التقاط فکری را نام می برد.

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: تمام غم نویسنده در این کتاب آنست که ایران و آمریکا با یکدیگر آشتی کنند و با زیر سوال بردن جریان استکبارستیزی در واقع گفتمان امام راحل را تحریف می کند.

وی با شاره به امضاء قطعنامه اخیر در کنگره آمریکا علیه ایران گفت: مسئولان دولت می گویند ما با دولت آمریکا کار داریم و کاری به کنگره آمریکا نداریم؛ باید گفت آیا رئیس جمهور دولت آمریکا این قطعنامه را امضا نکرده است؟ و پس از اتمام دوران ریاست جمهوری اوباما با رئیس جمهور بعدی چه می کنید؟

وی ایجاد نظام سرمایه داری در دوره سازندگی را عملکرد تحریف و نفوذ در آن دوران دانست و تصریح کرد:‌ با دقت در معوقات بانکی که امروز اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده است درخواهیم یافت که این معوقات مربوط به حدود ۳۰۰ نفر و از دوره سازندگی است.

حجت الاسلام مصلحی افزود: در دوره اصلاحات نیز تحریف و نفوذ اندیشه امام را در موزه ها محدود کرد و متاسفانه امروز نیز این مسیر دنبال می شود و اندیشه امام را قدیمی و مربوط به دوران انقلاب می دانند.

ورود التقاط فکری به دولت دهم

وزیر سابق اطلاعات گفت:پس از دوره اصلاحات با اقدامی که توسط تحریف و نفوذ صورت گرفت و نیروهای ارزشی نظام روی کار آمدند سیستم اقدامات قبلی دشمن به هم ریخت و دشمن طراحی کرد که چطور دوباره می تواند به این نظام ضربه بزند.

وی باتاکید بر اینکه مجموعه دولت نهم و دهم را با یک فردی که تخلفاتی کرد و جفاهای قابل توجهی انجام داد باید جدا کرد، خاطرنشان کرد: در این دوره ها مجموعه ارزشی و دلداده انقلاب و نظام پای کار آمدند اما مرحله تحریف و بحث نفوذ در دو سال آخر دولت دهم روی داد که در اینجا جریان نفوذ با بحث التفاط فکری همراه بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن از ده روش برای ایجاد محاسبات اشتباهی و نفوذ در دستگاه ها، مسئولان و خواص جامعه بهره می گیرد، ابراز کرد: دشمن با ایجاد تهدید و ترس، دادن وعده های دروغین، مشغول کردن دولت‌مردان به خیال پردازی، زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست، ‌شایعه سازی و دروغ پراکنی، القاء یأس و روحیه نتوانستن، ایجاد غفلت از امدادهای غیبی خداوند و اولویت های اصلی جامعه، قبح زدایی و تغییر خطوط قرمز، خیرخواه نشان دادن خود و تحریف سخن حق و ارائه تفسیر باطل از آن در مسئولان و خواص جامعه ما نفوذ می کند.

حجت الاسلام مصلحی تاکید کرد: اهداف نفوذ القاء ضرورت کنار آمدن با کدخدا جهان، ایجاد اشتباه محاسباتی، تلاش برای فرسایش ظرفیت های نظام در داخل و خارج کشور، پیوند زدن مشکلات معیشتی مردم به جهت گیری های سیاست خارجی نظام، ایجاد باور تغییر سیاست های اصولی نظام برای حل مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی و اسلام اشرافی و اسلام ابوسفیانی را از اصول امام راحل می دانند، گفت: متاسفانه امروز حکومت آل سعود الگوی آن ها شده است و با رفت و آمد به کاخ های مجلل سعودی دنبال رو اسلام اشرافی گری و ابوسفیانی شده اند.

تغییرافکار، رفتار و ساختار هدف دشمن در جنگ نرم

وی با اشاره به اینکه دشمن در بحث جنگ نرم تغییر افکار و رفتار و ساختار را دنبال می کند، تاکید کرد:‌ مطرح شدن بحث شورایی کردن رهبری در واقع هدفی جز تغییر ساختار ندارد و با این اقدام ساختار نظام به هم می خورد چرا که دشمن با این عمل می خواهد سیلی که سال ۸۸ از رهبری خود را جبران کند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه یک سال پیش از انتخابات ۸۸ گروه های مختلف شعار صیانت از انتخابات را سر‌می‌دادند، تصریح کرد: الان نیز که به انتخابات نزدیک می شویم این شعارها بالا گرفته است و در واقع این شعارها در راستای پروژه نفوذ دشمن است.

وی با اشاره به اینکه امروز فتنه جمل بار دیگر در جامعه در حال رخ دادن است و تاریخ دوباره تکرار می شود، گفت: پس از رحلت پیامبراکرم(ص) طلحه تنها فردی بود که به دفاع از حضرت علی(ع) شمشیر کشید اما بعد از گذشت ۲۵ سال و تشکیل حکومت اسلامی توسط امام علی(ع) طلحه و زبیر با عَلَم کردن نمادی از خانه پیامبر(ص) در برابر قرآن ناطق ایستادند.

وی با اشاره به اینکه پس از رحلت پیامبر(ص) یهودیان بنی امیه را از برای نابود کردن اسلام انتخاب کردند، افزود: در شأن نزول سوره قدر آمده است که پیامبر(ص) خواب می بینند که بنی امیه از منبر ایشان که در واقع رسانه پیامبر(ص) بوده است بالا می روند و امام علی(ع) نیز می گویند بنی امیه ۸۴ سال حکومت می کنند؛ حال باید این سوال را پرسید که رسانه های ما و آخوندهای ما تا چه حد به این مسائل درس‌آموز تاریخی پرداخته اند؟

حجت الاسلام مصلحی ادامه داد: یکی از کارهای نفوذ آنست که پس از به شهادت رسیدن امام علی(ع) در محراب نماز می گوید مگر علی(ع) نماز هم می خواند؟ حال باید منتظر بود که در آینده ای نه چندان دور عده ای بگویند مگر ولی فقیه هم دین داشت؟


ویدیو مرتبط :
هدف دشمن در جنگ نرم