واکاوی حوزه انرژی ملاک سنجش توسعه جوامع


استاندار استان مرکزی گفت: واکاوی حوزه انرژی ملاک سنجش توسعه جوامع بشمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی - «محمود زمانی قمی» در نخستین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی که به همت موسسه آموزش عالی انرژی در ساوه برگزار شد، با تأکید بر این‌که منابع انرژی به‌شدت رو به کاهش هستند، افزود: استفاده صحیح از منابع طبیعی و توانایی‌های ملی راهکار حفظ منابع موجود است.

وی با تأکید بر تلاش به‌منظور محقق کردن بهره‌وری پایدار تصریح کرد: تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجاری‌سازی دستاوردها امری ضروری است و به نظر می‌رسد فعالیت در این عرصه به بهره‌وری پایدار خواهد انجامید.

وی از برگزاری کنفرانس پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی به‌عنوان پدیده و رخ‌داد مبارکی در سطح استان مرکزی با قابلیت ویژه در حوزه صنعت انرژی یاد کرد و افزود: در حوزه تمدن بشری خصوصاً تمدن ایران‌زمین هر جا و هر نقطه‌ای که در تاریخ و تمدن ایران درخششی را شاهد هستیم، مرهون تلاش‌های دانشمندان این عرصه است.

استاندار مرکزی گفت: درخشش در جندی‌شاپور تا بسیاری از توفیقات علمی کشور مرهون ارتباط بین انسان‌های فرهیخته است که تلاش آن‌ها را در حوزه صنعت انرژی نظاره‌گر هستیم.

وی تصریح کرد: امروز اگر یک نماد موفق علمی را در کشور شاهد هستیم باید به‌دنبال ردی از خدمات دانشمندانی از این مرزو بوم باشیم که در سطح بین‌المللی و مراکز علمی معتبر دنیا فعالیت دارند.

زمانی قمی خاطرنشان کرد: استان مرکزی مفتخر است که با استقرار مراکز علمی فعال در عرصه انرژی خاصه موسسه آموزش عالی انرژی در ساوه شخصیت‌های بزرگ علمی و فرهیخته را در این عرصه هدایت و رهبری می‌کند.

وی واکاوی حوزه صنعت انرژی را نیازمند حضور نخبگان و اندیشمندان از سراسر کشور دانست و تصریح کرد: حضور فرهیختگان این عرصه در چنین کنفرانسی موجب درخشش تاریخ تمدن و پیشرفت کشور می‌شود.

استاندار مرکزی با تأکید بر نگاه متفاوت به حوزه انرژی و معطوف کردن سرمایه‌های این عرصه در مبانی انرژی افزود: تحقق این مولفه‌ها موجب تعالی کشور در عرصه صنعت انرژی می‌شود.

به گزارش ایسنا، شهردار ساوه نیز در این کنفرانس ملی گفت: مدیریت انسان در سبدهای تولید و استحصال انرژی بحث روز دنیاست.

«کامران جوادی» با تأکید بر معرفی و بهره‌وری انرژی در همه حوزه‌های تحت کنترل مدیریت شهری اظهار کرد: این کنفرانس نقطه عطفی برای شهر ساوه و شهرسازی است که به‌دنبال ارائه دستورالعمل‌های نوین در خدمات شهری و شهرسازی است.

وی با بیان دانشنامه دانشگاه انرژی ساوه گفت: عدالت، استقلال و توسعه پایدار به‌عنوان بحث روز دنیا در قالب دانشنامه این موسسه آموزش عالی مطرح شده است.

جوادی با تأکید بر استفاده صحیح از انرژی به‌منظور فراهم کردن زمینه توسعه پایدار تصریح کرد: باید منابع را طوری مصرف کرد که آیندگان ما با کمبود مواجه نشوند.

به گفته وی، در شهرسازی، زمین و محیط‌زیست میراث گذشتگان برای ما نیست، بلکه بدهی ما به فرزندان و آیندگان خویش است، از این‌رو حفظ این منابع و استفاده صحیح از آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، اولین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی که به همت موسسه آموزش عالی انرژی ساوه با حضور اندیشمندان و صاحبنظران و نیز دانشجویان این عرصه در حال برگزاری است، به مباحثی با عنوان مهندسی انرژی و محیط‌زیست، انرژی‌های تجدیدپذیر، بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت ساختمان و حمل و نقل، تبدیل انرژی با فناوری‌های جدید، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی عمران و معماری می‌پردازد.

در این کنفرانس ملی یک روزه که با پیام دکتر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران آغاز بکار کرد، اندیشمندان و فعالان این عرصه به بیان مقالات خود در حول محورهای کنفرانس می‌پردازند.

استاندار مرکزی در حاشیه برگزاری این کنفرانس ملی به همراه فرماندار ساوه و جمعی دیگر از مسئولان از ساختمان در حال احداث موسسه آموزش عالی انرژی ساوه بازدید کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام) ملاک سنجش ایمان