اپلیکیشن دوربین Google Cardboard منتشر شد


کارکردن با Cardboard Camera بسیار ساده است، کافی‌ است برنامه را اجرا کنید و شروع به تصویربرداری کنید، سپس با حرکت کردن یک تصویر پانوراما بگیرید، این برنامه عمق و صدا را نیز به‌تصاویر گرفته شده می‌افزاید که می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.

درحال حاضر برنامه‌های زیادی برای هدست واقعیت مجازی گوگل یعنی Google Cardboard وجود دارد اما خود گوگل به عنوان سازنده سهم زیادی از این اپلیکیشن‌ها را ندارد. به‌تازگی گوگل اپلیکیشنی را برای تصویربرداری مخصوص هدست گوگل‌کاردبورد منتشر کرده است. این برنامه Cardboard Camera نام‌ دارد.

Google’s Cardboard Camera app

کارکردن با Cardboard Camera بسیار ساده است، کافی‌ است برنامه را اجرا کنید و شروع به تصویربرداری کنید، سپس با حرکت کردن یک تصویر پانوراما بگیرید، این برنامه عمق و صدا را نیز به‌تصاویر گرفته شده می‌افزاید که می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.

تصاویر گرفته شده در این اپلیکیشن 360 درجه نیست بنابراین با نگاه کردن به بالا و پایین اتفاق خاصی نمی‌افتد. دیگر نکته منفی این اپلیکیشن عدم وجود دکمه اشتراک‌گذاری به‌صورت آنلاین است، بنابراین شما نمی‌توانید تصاویرتان را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید و یا به‌صورت آنلاین از تصاویر گرفته شده توسط دیگران دیدن کنید. درحال حاضر تمامی تصاویر گرفته‌شده توسط این برنامه در حافظه‌داخلی ذخیره می‌شوند، اما گوگل قول‌هایی مبنی بر افزودن قابلیت اشتراک‌گذاری آنلاین داده است.

Cardboard Camera  را هم‌اکنون می‌توانید به‌صورت رایگان از گوگل‌پلی دانلود کنید، متاسفانه فعلا نسخه iOS این برنامه منتشر نشده است، هرچند می‌توان انتظار داشت این برنامه برای iOS نیز عرضه شود.

دریافت از گوگل‌پلی

منبع: آی تی رسان


ویدیو مرتبط :
Hands-On with Google Cardboard Virtual Reality Kit