سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران مخالف تجزیه عراق،سوریه و یمن است/صلح پایدار هدف ماست


به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرلشكر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی این مطلب را روز پنجشنبه در حاشیه همایش ملی تحولات ژئوپلتیكی غرب آسیا در جمع خبرنگاران عنوان كرد .
رحیم صفوی در خصوص علت مخالفت ایران از تجزیه كشورهای یاد شده اظهار كرد: ما به دنبال ایجاد صلح پایدار در منطقه و جهان هستیم و هزینه لازم در این رابطه را هم می دهیم.
وی به عنوان نمونه به نظام سیاسی سوریه اشاره كرد و آن نظام را نظام منتخب مردم دانست.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا، اظهار كرد: رهبر فرزانه و خردمند معظم انقلاب و ملت ایران به دنبال صلح پایدار در منطقه و جهان اما بدون حضور تروریست های تكفیری و بیگانگان هستند.
وی افزود: هدف آمریكا از سال 2001 با لشكر كشی و حمله نظامی به این منطقه ، اشغال عراق و افغانستان و راه اندازی جنگ نیابتی پنج ساله در سوریه، ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی ، ایجاد ناپایداری در كشورهای محور مقاومت مانند سوریه ،‌لبنان و ایران ،تضعیف نظام های سیاسی منطقه و تبدیل كردن آنان به كشور های سوخته است.
وی ، جنگ نیابتی پنج ساله در سوریه را توسط گروه های تروریستی كه زیر مجموعه دستگاه های اطلاعاتی صهیونیستی، انگلیسی ها و پشتیبانی مالی برخی كشورهای عربی جنوب خلیج فارس و به طور خاص عربستان و قطر هستند ، عنوان كرد.
رحیم صفوی خاطر نشان كرد: جنگ پنج ساله در سوریه موجب شده است كه بیشتر استان های آن كشور تخریب شود و راه اندازی جنگ در یمن نیز موجب از بین رفتن زیرساخت های آن كشور شده است.
وی گفت: از لحاظ تعریفی كه مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام داده است كشورهای پاكستان، افغانستان، پنج كشور آسیای میانه ، تركیه ، عراق، سوریه ، فلسطین اشغالی، ایران، لبنان، 6 كشور جمهوری خلیج فارس و یمن، منطقه قفقاز هستند و ایران بنا دارد در سند چشم انداز 1404 به عنوان یك قدرت اول اقتصادی،‌سیاسی منطقه مطرح شود.
به گفته رحیم صفوی در رابطه با منطقه غرب آسیا، هیچ منطقه ای را در مقیاس جهانی نمی توان به جای غرب آسیا محاسبه كرد زیرا قلب جهان در این منطقه قرار دارد و بیش از 75 درصد انرژی و 50 درصد ذخائر گاز جهان در این منطقه وجود دارد.
همایش ملی تحولات ژئوپلتیكی غرب آسیا با بیان اینكه از نظر جمعیتی نیز حدود 600 میلیون تن در این منطقه حضور دارند، اظهار كرد:از نظر فرهنگی و تمدنی نیز تمدن های بزرگ جهانی همانند تمدن ایران، چین، مصر و هند در این منطقه شكل گرفته است.
وی افزود: آمریكایی ها از جنگ های نیابتی بالاترین استفاده را كرده اند مثلا از سال 2010 تا 2014 آمریكایی ها و غربی ها به كشورهای جنوب خلیج فارس بیش از 50 میلیارد دلار سلاح فروخته اند كه فقط عربستان به تنهایی 30 میلیارد دلار سلاح خریداری كرده است.
دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری، گفت: برخی از بمب هایی كه عربستانی ها بر سر مردم یمن می كوبند پنج میلیون دلار قیمت دارد یعنی كه نفت این منطقه را می برند و بجای آن بمب بر سر مردم این منطقه می زنند .
همایش ملی تحولات ژئوپلتیكی غرب آسیا با تاكید بر امنیت منطقه ای امروز پنجشنبه در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.
اجتمام**1933**1776

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چرا ایران به عراق، سوریه، فلسطین، یمن و ... کمک میکند؟