سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حوادث/ پایان پرونده قتل زباله جمع کن/ عوامل پیمانکاری شهرداری به قتل شبه عمد محکوم شدند


اعتماد/ پس از یک سال رسیدگی، پرونده قتل علی چراغی به دست چهار نفر از عوامل پیمانکاری شهرداری تهران با تایید حکم قتل شبه‌عمد برای متهمان از سوی دیوان عالی کشور بسته شد.

ساعت ١٠:٣٠ صبح ١٦ مرداد ٩٣ علی چراغی ٤١ ساله همراه پسر ١٤ ساله خود، ابوالفضل سوار بر یک دستگاه وانت پیکان سفید مشغول جمع‌آوری پسماندهای زباله در خیابان ایزدی‌پناه تهرانپارس بودکه با اعتراض چهار نفر از عوامل پیمانکاری شهرداری تهران مبنی بر نداشتن مجوز شهرداری برای جمع‌آوری زباله روبه‌رو شد. آنها «جمع‌آوری زباله بدون مجوز شهرداری» را غیرقانونی اعلام کردند و از مرحوم چراغی خواستند تا برای تهیه مجوز همراه آنها به شهرداری برود اما مقتول مخالفت کرد و به این ترتیب درگیری لفظی بین آنها به نزاعی دسته‌جمعی منجر شد. با شدت گرفتن درگیری، سه نفر از عوامل پیمانکاری، مقتول را مورد ضرب و شتم قرار دادند و سرانجام، محمد، متهم ردیف اول پرونده ضربه‌ای به صورت مقتول وارد و او را نقش بر زمین کرد. مقتول که با سر به زمین خورده بود، بیهوش شد و چهار متهم نیز پا به فرار گذاشتند. مقتول به بیمارستان منتقل شد اما پس از هفت روز به دلیل «ضربه مغزی ناشی از اصابت جسم سخت» جان خود را از دست داد. با تشکیل پرونده‌ای در این خصوص، پلیس وارد عمل شد و هر چهار متهم را دستگیر کرد. ٣١ مرداد امسال، پرونده متهمان برای صدور رای به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی ارسال شد و قضات پس از بررسی حرف‌های طرفین، حکم قتل شبه عمد و حبس برای متهمان صادر کردند که این رای با تایید در شعبه ٢٩ دیوان عالی کشور در آستانه اجرا قرار دارد.

این در حالی است که خانواده مرحوم چراغی به حکم صادر شده اعتراض کرده‌اند. برادر علی چراغی در واکنش به تایید رای قتل شبه‌عمد به «اعتماد» گفت: «برای صدور این حکم به هیچ کدام از حرف‌های پسر برادرم که در صحنه درگیری حضور داشت و ضربه با پنجه بوکس به سر پدرش را دید توجهی نشده است. شاهدان عینی حادثه هم گفته‌اند که متهمان به برادرم حمله کردند و او را به‌شدت کتک زدند. ما به این رای اعتراض داریم.» آقای چراغی ادامه داد: «آن‌طور که به ما گفته شده، قضات برای صدور رای به عدم اصابت جسم سخت مانند پنجه بوکس به سر برادرم استناد کرده‌اند و گفته‌اند که برادرم با پشت سر به زمین خورده و همین حادثه باعث فوتش شده است. در حالی که ضربه با پنجه بوکس به گیجگاه برادرم زده شده که ناحیه حساس سر است. متهم اصلی قتل در اعترافاتش تایید کرده که ١٠ سال بوکسور بوده و پسر برادرم هم پنجه بوکس را در دستان او دیده بود. برادر مرحوم چراغی رای صادر شده را منصفانه ندانست و گفت: «برادرم برای به دست آوردن روزی حلال کار می‌کرد. او چهار فرزند دارد. ما به حکم اعتراض می‌کنیم و امیدواریم قضات با توجه بیشتر رای صادر کنند.»


ویدیو مرتبط :
ناخدای کشتی واژگون شده مهاجران به قتل شبه عمد متهم شد