۲۹۰۰ فروشگاه اینترنتی طرف قرارداد پست هستند؛ ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار خرید آنلاین در سال ۹۴


مدیرعامل شرکت پست اعلام کرد که ۲۹۰۰ فروشگاه اینترنتی دارای مجوز طرف قرارداد پست در کشور فعالیت دارند و امسال ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار خرید آنلاین از طریق درگاه پست ثبت شده است.

حسین مهری، مدیرعامل شرکت پ‍ست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پست ایران مانند دیگر شرکت‌های دنیا در حوزه تجارت الکترونیک سرمایه‌گذاری کرده است، گفت:

در حال حاضر ۵۰ شرکت ارسال کالا طرف قرارداد شرکت پست هستند و ۲۹۰۰ فروشگاه نیز با این شرکت‌ها قرارداد دارند که توزیع مرسولات خریداری شده از درگاه آنها یا پست انجام می‌شود. از سوی دیگر سامانه خرید و فروش پست به نام EEBAZAR با اتصال حدود ۷۵۰ فروشگاه برای استان‌های مختلف راه اندازی شده است. براساس بررسی‌های صورت گرفته در ۸ ماهه‌ی نخست امسال ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار خرید از درگاه پست انجام و ارسال شده است که رشد ۱۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌‌دهد.

به گفته‌ی مدیرعامل شرکت پست، ارزش کالاهای خریداری شده از فروشگاه‌های اینترنتی در هشت ماه ابتدایی امسال حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود که در این زمینه نیز نسبت به سال قبل رشد ۳۰ درصدی داریم.

بر اساس گزارش حسین مهری، مردم می‌توانند به فروشگاه‌های طرف قرارداد پست اعتماد کنند، چرا که خرید آنلاین این فروشگاه‌ها از درگاه شرکت پست انجام شده و شرکت پست کالای مورد نظر را به خریدار می‌رساند. با این حال اقدامات جدیدی را برای اجرا در نظر داریم تا به کیفیت خدمات و اعتماد سازی مردم به این سرویس، بیافزاید.

از آنجا که فروشگاه‌های آنلاین ملزم به دریافت نماد اعتماد یا همان ENAMAD از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند، حدود ۶۲۰ فروشگاه که نتوانستند این نماد را دریافت کنند، توسط پست از لیست فروشگاه‌های آنلاین طرف قرارداد خارج می‌شوند. در عین حال فعالیت ۵۰ فروشگاه اینترنتی طرف قرارداد پست نیز که کالای تقلبی به فروش رسانده بودند به حالت تعلیق درآمده‌اند.


ویدیو مرتبط :
خرید اینترنتی محصولات NIKE در فروشگاه اینترنتی مدیسه