فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



انگ حمایت‌های دولتی بر پیشانی نویسنده متعهد می‌زنند، اما حمایت نمی‌کنند


به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر والایی، نویسنده، با بیان اینکه به رسمیت شناختن ادبیات انقلاب اسلامی قطعی و غیر قابل بحث است، گفت: در تمام کشورهای دنیا خود جنگ و انقلاب بستری شده است برای اینکه آثار بزرگی خلق شود.

وی افزود: در کشور ما این آثار ادبی باید بارزتر و برجسته‌تر باشد؛ چرا که انقلاب اسلامی ابعاد وسیع و عظمت والایی دارد. انقلاب اسلامی شایسته این است که آثار باشکوهی برایش خلق شود که در خور آن باشد؛ البته خوشبختانه در چند سال اخیر آثار خوبی را شاهد بودیم و چشم‌انداز ادبیات انقلاب اسلامی روشن و امیدبخش است.

این نویسنده با تأکید بر اینکه باید برای نویسندگانی که در این عرصه قلم می‌زنند، بهای زیادی داده شود، تصریح کرد: نویسندگان نیاز به حمایت‌های ویژه دارند و متأسفانه حمایت‌هایی که در خور و شایسته این موضوع است، اتفاق نمی‌افتد و به این لحاظ هنوز در فقر هستیم. اگر عشق و علاقه قلبی نویسندگان ما نبود، هنوز خیلی از آثار بزرگ داستان انقلاب خلق نمی‌شد و اتفاقات خوب در این عرصه رخ نمی‌داد.

والایی افزود: از طرفی انگ حمایت‌های دولتی بر پیشانی نویسندگان متعهد و مسلمان می‌زنند و می‌گویند این نویسندگان حمایت می‌شوند و از طرف دیگر هم واقعاً حمایتی صورت نمی‌گیرد و اگر نوشته و آفرینشی وجود دارد، به خاطر غیرت و حمیت نویسندگان ما و اعتقادات قلبی‌شان است. چند سکه طلا و جایزه در یک جشنواره را نباید به عنوان حمایت دانست. این حمایت نیست.

وی همچنین آثاری را که در جشنواره‌هایی مانند داستان انقلاب برگزیده شده‌اند، جزو آثار شاخص داستان انقلاب دانست و ادامه داد: این آثار استانداردهای لازم را که بشود به عنوان ادبیات انقلاب انگشت اشاره به سمت‌شان نشانه رفت، دارند. از این گونه آثار باید در نشر و تبلیغ و عرضه به مخاطبینش حمایت شود. معتقدم باید از اثر یک نویسنده بعد از انتشار نیز حمایت شود.

این نویسنده گفت: اگر سازمان‌ها، نهادها و ناشران می‌خواهند از آثار مرتبط با انقلاب اسلامی حمایت کنند، از نشر این آثار حمایت کنند. از ناشرانی که ادعای فرهنگی دارند انتظار این است که از نشر و توزیع‌شان حمایت بیشتری کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
امیر حسن چهل تن نویسنده ی ایرانی و حمایت از فیلم ارغوان