سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گوگل در حال نابود کردن پروژه «اندروید وان» و اهداف اولیه آن است


گوگل در حال نابود کردن پروژه «اندروید وان» و اهداف اولیه آن است

دیجیاتو/ پروژه Android One از گوگل دست کم روی کاغذ آمده بود تا اهدافی عالی را دنبال کند؛ اهدافی که شامل ارائه دستگاه های اندرویدی با استانداردهای بالای این شرکت و البته قیمت پایین در بازارهای در حال توسعه می شدند.

این پروژه اگرچه در ماه های اولیه توانست موفقیت های بسیاری کسب نماید اما پس از مدتی، روند رو به رشد آن کاملا متوقف گشت و حالا به نظر می رسد که گوگل تصمیم دارد به سازندگانی که در پروژه یاد شده همکاری داشته اند، اختیار عمل بیشتری داده تا بلکه بتواند از همین طریق، رشد فروش چنین محصولاتی را دوباره بالا ببرد؛ اختیاراتی که البته شاید منجر به مرگ پروژه اندروید وان و اهداف اولیه آن شوند. در ادامه با ما همراه باشید.

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی وال استریت ژورنال منتشر شده، خبر می رسد از این پس سازندگانی که با گوگل در زمینه توسعه پروژه اندروید وان همکاری داشته و کار تولید دستگاه ها را بر عهده دارند، اختیار عمل بیشتری در دست خواهند داشت و می توانند برخی اجزای سخت افزاری را خودشان انتخاب کنند.

همچنین ذکر گشته که سازندگان محصولات سخت افزاری اجازه دارند تا نقش پر رنگ تری در بحث قیمت گذاری داشته و بهای طلب شده برای چنین دستگاه هایی که تا پیش از این معمولا زیر ۱۰۰ دلار بود را اندکی بالاتر ببرند.

مهم ترین بخش از تغییرات جدید، شامل نحوه بروز رسانی شدن محصولات مبنتی بر پروژه اندروید وان می شود. تا پیش از این، چنین دستگاه هایی به شکل مستقیم بروز رسانی را از خود گوگل دریافت می کردند اما اکنون به نظر می رسد که گوگل می خواهد این موضوع را به خود سازنده واگذار کرده و البته بر روی کار آنها نیز نظارت خواهد داشت تا ارائه بروز رسانی ها و وصله های امنیتی، با سرعت بالایی و طبق استانداردهای این شرکت انجام شوند.

گفته شده که این بخش به دلیل شکایت سازندگانی که در پروژه مذکور با گوگل همکاری می کنند انجام شده. بر اساس گزارش ها، این سازندگان قادر نبوده اند دستگاه های خود را از همدیگر متمایز کرده و امکانات جانبی به آنها اضافه کنند، بر همین اساس گوگل توافق نموده تا بروز رسانی ها، از سوی خود سازندگان ارائه شوند.

یکی از نقاط تمایز پروژه اندروید وان با اندروید، این بود که بروز رسانی از سوی خود گوگل ارائه می شد و این موضوع، سرعت بسیار بالایی داشت. حالا ولی بروز رسانی از طرف سازنده ارائه خواهد شد و این یعنی زیر سوال رفتن کلی پروژه اندروید وان و اهداف اولیه اش.


ویدیو مرتبط :
پروژه جدید گوگل ، پوشیدنی های اندروید