بازگشت قابلیت Stamina Mode به گوشی‌های سونی


با معرفی قابلیت Doze mode در اندروید مارشملو، سونی این قابلیت را از گوشی‌های خود حذف کرد. اما این کار باعث گلایه‌های زیادی از طرف کاربران سونی شد. حالا سونی دوباره راهی یافته است که آن را برگرداند.

سونی قصد دارد قابلیت Stamina Mode را دوباره به گوشی‌های خود برگرداند. این قابلیت در سال 2013 معرفی شد و باعث میشد که اپلیکیشن‌ها بدون اجازه نتوانند در پس‌زمینه اجرا و یا با سرور همگام شوند و مقدار زیادی در باتری و داده صرفه‌جویی می‌کرد. با معرفی قابلیت Doze mode در اندروید مارشملو، سونی این قابلیت را از گوشی‌های خود حذف کرد. اما این کار باعث گلایه‌های زیادی از طرف کاربران سونی شد. حالا سونی دوباره راهی یافته است که آن را برگرداند.

بازگشت قابلیت Stamina Mode به گوشی‌های سونی

سونی تایید کرده که این ویژگی را بر می‌گرداند، اما ابتدا آن را در Xperia Beta Program ارایه می‌کند. زمانی که این ویژگی بر روی نسخه‌های آزمایشی، امتحان شد و مشکلی پیدا نشد، برای عموم عرضه خواهد شد. بنظر می‌رسد که این شرکت راهی پیدا کرده است تا از تداخل Stamina Mode و Doze mode جلوگیری کند. احتمال می‌رود که سونی تغییراتی در نحوه عملکرد Stamina Mode در مارشملو داده باشد.

بسیاری از کاربران Stamina Mode را به Doze mode ترجیح میدهند، چون گزینه‌های بیشتری دارد و همیشه نیز فعال است، برخلاف Doze mode که فقط زمانی که دستگاه ثابت است، کار می‌کند.

سونی هنوز نگفته که چه مدت طول می‌کشد تا این قابلیت ارایه شود، اما احتمالا زیاد طول نخواهد کشید. Xperia Beta Program فعلا در چند کشور اروپایی در حال اجرا است و قالب‌هایی برای سری Z ارایه می‌کند.

منبع: آی تی رسان


ویدیو مرتبط :
Xperia Smartphones - Battery Stamina Mode - Intelligent battery life management